میزان 24, 1402 09:04 Asia/Kabul
  • هشدار ایران: کشتار غزه متوقف نشود دست همه طر‌ف‌ها روی ماشه است
    هشدار ایران: کشتار غزه متوقف نشود دست همه طر‌ف‌ها روی ماشه است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هشدار داد: اگر تجاوزها و کشتار زنان و کودکان در غزه فورا متوقف نشود، دست همه طر‌ف‌ها در منطقه روی ماشه است.

به گزارش رادیو دری؛حسین امیرعبداللهیان با اشاره به  سفر اخیر خود به چهار کشور عراق، لبنان، سوریه و قطر گفت :  مقاومت فلسطینی بر این تأکید کرد که از امکانات لازم برای پاسخگویی به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی برخوردار است، اما رژیم اسرائیل به خاطر ضعفی که در میدان جنگ دارد بر کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان متمرکز شده است.

وی افزود : جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حقوق مردم فلسطین، امنیت منطقه و محکوم کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی حضور فعالی در سطح وزیر خارجه در  نشست سازمان همکاری اسلامی خواهد داشت.

وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت: وضعیت منطقه مثل  باروتی است که هر ساعت امکان یک انفجار مهیب وجود دارد و کنترل از دست همه طرف‌ها خارج خواهد شد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در این دیدارها به طرف آمریکایی هشدار جدی داده شد که نمی‌توانید هم مقاومت و هم دیگر کشورها را دعوت به خویشتنداری کنید و سخن از توسعه نیافتن جنگ به میان بیاورید، اما خود تمام قد در کنار رژیم فروپاشیده اسرائیل بایستید و بخواهید فروریزی سیاسی و امنیتی، بین‌المللی و نظامی رژیم جنگ‌افروز صهیونیستی را با برخورد و حمایت یکجانبه خود از این رژیم  جبران کنید.

وی تاکید کرد: مسوولیت هرگونه عواقب بعدی و احتمال باز شدن پای جبهه‌های مقاومت در منطقه به طور مستقیم متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی است.  

وزیر امور خارجه  ایران، پس از سفر به کشورهای محور مقاومت و دیدار با مقامات عالی عراق ، سوریه، لبنان و قطر و همچنین دیدار با دبیر کل حزب الله لبنان و رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران بازگشت.

ادامه رایزنی های وزیر امور خارجه ایران درباره تحولات فلسطین/ دیدار امیرعبداللهیان با هنیه

رئیسی: جلوگیری از نسل‌کشی در غزه نیازمند اقدام فوری کشورهای اسلامی است

کلیدواژه