میزان 25, 1402 13:47 Asia/Kabul
  • سخنگوی دولت ایران : جهان شاهد درنده خویی‌های رژیم صهیونیستی است
    سخنگوی دولت ایران : جهان شاهد درنده خویی‌های رژیم صهیونیستی است

سخنگوی دولت ایران با بیان این که جهان شاهد درنده خویی‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه است،گفت: انتظار این است تا سازمان‌های بین المللی از ارتکاب جنایات جنگی ضد ملت مظلوم فلسطین جلوگیری کنند.

به گزارش رادیو دری، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت ایران در نشست خبری هفتگی روز سه‌شنبه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه افزود: کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کردند و با ارسال انواع کمک‌های نظامی و مالی برای رژیم اشغالگر، در جنایات این رژیم شریک هستند.

سخنگوی دولت ایران همچنین با تسلیت حادثه وقوع زلزله در افغانستان به خانواده‌های جان‌باختگان گفت: تعداد ۲۳ تیم امدادی و ۴۵۰ تُن کمک‌های اولیه از ایران به افغانستان ارسال شده است.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال خبرگزاری ایران پرس درباره حضور مهاجران افغانستانی در ایران نیز گفت: به خاطر وجود ناامنی‌ها به واسطه اشغالگری آمریکا در کشور افغانستان، ایران سالها میزبان مهاجران افغانستانی است.

سخنگوی دولت ایران تصریح کرد: افغانستانی‌ها به خاطر مشکلات ناشی از ناامنی و حضور نظامیان خارجی در افغانستان مجبور به ترک کشور خود شدند و بخشی از مهاجران به طور رسمی و قانونی و برخی هم به طور غیر فانونی، وارد ایران شدند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه سامانه‌ای برای ساماندهی امور اتباع در وزارت کشور ایران با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله فرماندهی نیروی انتظامی  فعال شده که برای هریک از اتباع خارجی یک شناسه خاص فعال شده است که متناسب با آن شناسه وضعیت اتباع اعم از محل سکونت، زندگی، شغل، مشخص می‌شود، افزود:  در خصوص اتباع غیر قانونی نیز فراخوان داده می شود تا برای ادامه حضور یا بازگشت آنان به کشورشان تعیین تکلیف شوند.

توزیع تذکره الکترونیکی برای مهاجرین افغان در مشهد

کلیدواژه