میزان 26, 1402 12:47 Asia/Kabul
  • پایان تحریم‌های موشکی ایران
    پایان تحریم‌های موشکی ایران

بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد تحریم‌های موشکی ایران به پایان می‌رسد.

به گزارش رادیو دری، بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد از امروز چهارشنبه 18 اکتبر، 26 مهر/میزان، ایران می‌تواند همه نوع فعالیتی در ارتباط با موشک‌های بالستیک که قابلیت حمل سلاح هسته‌ای دارند انجام دهد.

بر اساس این قطعنامه کشورهای جهان دیگر مجبور نیستند قبل از انتقال برخی از موشک‌ها، پهپادها و فناوری‌های مرتبط به و از ایران، از شورای امنیت مجوز دریافت کنند.

همچنین کشورهای عضو سازمان ملل متحد باید دارایی‌های افراد و نهادهای درگیر در برنامه‌های موشکی و هسته‌ای ایران را آزاد کنند.

تمام این محدودیت‌ها و تحریم‌ها بعد از امروز به صورت خودکار لغو خواهند شد مگر این‌که شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلسه‌ای با صدور یک قطعنامه با لغو این بندها مخالفت کند.

هر چند با خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام، لغو تحریم‌های اقتصادی و هسته‌ای محقق نشد اما امروز یکی از مهم‌ترین محدودیت‌ها و تحریم‌ها در حوزه نظامی و تسلیحاتی برای جمهوری اسلامی ایران رفع می شود.

محدودیت‌های نظامی و تسلیحاتی ایران از آن رو وضع شده بود که آمریکا و کشورهای اروپایی با ادعاهای واهی و با اعمال نفوذ سیاسی و بین‌المللی، برخی فعالیت‌های نظامی ایران در گذشته را مرتبط با برنامه هسته‌ای این کشور دانستند و تحریم‌های ظالمانه‌ای را در این حوزه به ایران تحمیل کردند.

کنعانی: فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران متعارف و مشروع است

کلیدواژه