میزان 26, 1402 19:12 Asia/Kabul
  • ایران بر تحریم و محاکمه سران رژیم صهیونیستی تاکید کرد
    ایران بر تحریم و محاکمه سران رژیم صهیونیستی تاکید کرد

وزیر امور خارجه ایران در نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده، تحریم سیاسی و اقتصادی و تشکیل دادگاهی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان در این نشست با تسلیت به مردم و مقاومت فلسطین به دلیل حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه گفت: آمریکا برای احیای رژیم فروپاشیده صهیونیستی از طریق جنگ علیه غیرنظامیان تلاش می‌کند و ایالات متحده مسوول جنایات اخیر در نوار غزه است.

وی تصریح کرد: چه کسی باور می‌کند، مقاومت فلسطین از چنین بمب پیشرفته‌ای علیه هم وطنان خود در غزه استفاده کرده باشد؟

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار و آوارگی مردم فلسطین و قطع برق و آب مردم غزه و جلوگیری از ورود مردم فلسطین به مسجدالاقصی اظهار کرد اقدامات هماهنگ کشورهای اسلامی برای توقف جنگ، بازگشایی کریدورهایی برای ارسال آب آشامیدنی، غذا و دارو به مردم غزه، قطع روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی، اعزام هیئتی از کشورهای اسلامی به غزه برای بررسی جنایات اسرائیل، تشکیل تیمی از حقوق دانان مسلمان برای حمایت از حقوق ملت مظلوم فلسطین، تحریم سیاسی و اقتصادی و تشکیل دادگاهی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی از پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران است.

امیرعبداللهیان با تاکید بر توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: ایران هر گونه جابجایی اجباری ساکنان غزه را محکوم می کند و آن را جنایت جنگی دیگری از سوی رژیم صهیونیستی می داند.

جنایات رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر، شامگاه سه‌شنبه به اوج خود رسید و صدها تن از فلسطینیان در بیمارستان المعمدانی در مرکز غزه، هدف حملات صهیونیست‌ها قرار گرفتند.

در این جنایت، صدها نفر از مردم بی‌گناه فلسطین که بسیاری از آنها زنان و کودکان بودند، به شهادت رسیدند.

پیش از این جنایت و در روزهای گذشته نیز صهیونیست‌ها بیش از سه هزار فلسطینی را به شهادت رسانده بودند.

آغاز نشست سازمان همکاری اسلامی با موضوع فلسطین در جده

رئیسی: شعله آتش بیمارستان المعمدانی صهیونیست‌ها را خواهد بلعید

کلیدواژه