میزان 30, 1402 16:29 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: جهان شاهد جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است
    امیرعبداللهیان: جهان شاهد جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی تاکید کرد : امروز جهان شاهد جنایت رژیم آپارتاید و کودک کش صهیونیستی علیه مردم غزه است.

" نالدی پاندور"  وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی،  که امروز (یکشنبه) درصدر هیاتی وارد تهران شده،  با  "  حسین امیرعبداللهیان "  وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

پس از این دیدار دو طرف،  در نشست مشترک خبری حاضر شدند که   امیرعبداللهیان گفت :  امروز علاوه بر موضوعات دو جانبه در خصوص مسائل و تحولات غزه هم گفت‌وگو کردیم و از مواضع آفریقای جنوبی در دفاع از مردم فلسطین و مبارزه با آپارتاید رژیم صهیونیستی تشکر میکنیم.

به گزارش رادیو دری،  وزیر امور خارجه ایران  در این نشست گفت :  به دعوت رئیس جمهور آفریقای جنوبی سفر " سید ابراهیم رئیسی "  رئیس جمهوری ایران  به   آفریقای جنوبی  را خواهیم داشت و در این سفر آخرین اسناد تفاهم شده میان دستگاه‌های دو طرف به امضای روسای جمهور می رسد.

امیرعبداللهیان با اشاره‌ به تحولات سرزمین‌های اشغالی، گفت :جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به طور شتاب زده به تل آویو می رود و از رژیمی که مردم غیرنظامی، بیمارستان‌ها و مراکز مسکونی را هدف کشتار خود قرار می‌دهد دفاع می‌کند و رسما اعلام کرده که صدها هواپیما را برای کشتار مردم غزه اعزام می‌کند و در جمله‌ای مضحک می‌گوید بیست کامیون برای کمک بشردوستانه به غزه ارسال می‌کنیم.

وزیر امور خارجه ایران، خاطرنشان کرد : امروز آمریکا علیه مردم غزه وارد جنگی نیابتی شده و باید گفت که امروز منطقه بشکه باروت است و هرگونه محاسبه غلط، نسل کشی و کوچاندن اجباری مردم غزه می‌تواند تبعاتی را هم برای منطقه و هم علیه جنگ افروزان به همراه داشته باشد.

امیرعبداللهیان  تاکید کرد : به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهیم که اگر فورا جنایت علیه بشریت در غزه را متوقف نکنند هر احتمالی در هر لحظه وجود دارد، کنترل منطقه از دست خارج می‌شود و دود آن به چشم جنگ افروزان می‌رود.

 وزیر خارجه افریقای جنوبی،   نیز در این نشست گفت : فلسطینی ها از حقوق بشر برخوردار نیستند و سرزمینشان اشغال شده است.

محاکمه جنایتکاران صهیونیست؛ مطالبه همه عدالت‌خواهان جهان

کلیدواژه