عقرب 02, 1402 15:45 Asia/Kabul
  • رئیسی: موضع واحد جهان اسلام می‌توانست مانع ظلم رژیم صهیونیستی شود
    رئیسی: موضع واحد جهان اسلام می‌توانست مانع ظلم رژیم صهیونیستی شود

رئیس جمهوری اسلامی ایران در آیین دریافت استوارنامه سفیر جدید عربستان در تهران تاکید کرد: موضع واحد جهان اسلام می‌توانست مانع ظلم رژیم صهیونیستی شود.

به گزارش رادیو دری؛ سید ابراهیم رئیسی امروز (سه‌شنبه) در آیین دریافت استوارنامه «عبدالله بن سعود العنزی» سفیر جدید عربستان سعودی در تهران، بر ضرورت تلاش‌ دستگاه دیپلماسی دو کشور برای بهره‌ گیری هر چه بیشتر از امکانات ایران و عربستان برای تقویت روابط سودمند دوجانبه و تامین منافع ملت‌های منطقه و جهان اسلام تاکید کرد.

رئیس جمهوری  ایران در این مراسم افزود: در روند جنایات بی‌سابقه رژیم صهونیستی و حامیان غربی‌اش در غزه موضع یکپارچه و واحد جهان اسلام می‌توانست به شکلی موثرتر مانع ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی و زیاده‌خواهی‌های حامیان غربی‌اش شود.

رئیسی، ایران و عربستان را دو کشور بزرگ و مهم منطقه خواند و تصریح کرد: بهره‌ گیری از ظرفیت‌ های متقابل و گسترش روابط دو کشور، در توسعه و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و حل و فصل مسائل منطقه و جهان اسلام موثر خواهد بود.

وی همچنین تبادل ظرفیت‌های متقابل میان کشورهای اسلامی را برطرف کننده بسیاری از نیازهای این کشورها و بی‌نیازی آنها از حضور و مداخله کشورهای بیگانه در منطقه دانست و اضافه کرد: حضور بیگانگان در منطقه نه تنها هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه خود عاملی برای تشدید مشکلات است.

سفیر جدید  عربستان سعودی در تهران، نیز در این مراسم، امروز را روزی تاریخی توصیف کرد و ضمن تقدیم سلام‌های گرم پادشاه و ولیعهد عربستان به  رئیسی و ملت ایران گفت: روابط ایران و عربستان بسیار مستحکم است.

عبدالله بن سعود العنزی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از زمینه‌ها و مسائل به عربستان سعودی کمک کرده و امیدوارم که شاهد ارتقا و گسترش روز به روز روابط و همکاری‌های دو کشور باشیم.

عربستان مذاکرات عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را تعلیق کرد

بن سلمان: شرط عادی‌سازی روابط با اسراییل، حل مساله فلسطین است

کلیدواژه