عقرب 04, 1402 08:42 Asia/Kabul
  • رئیسی: کشورهای غربی مشوق و پشتیبان صهیونیست‌ها هستند
    رئیسی: کشورهای غربی مشوق و پشتیبان صهیونیست‌ها هستند

رئیس جمهوری اسلامی ایران، کشورهای غربی را مشوق و پشتیبان صهیونیست ها در کشتار زنان و کودکان غزه دانست.

به گزارش رادیو دری، «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت ایران، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع و بی‌گناه را فاجعه‌ای بزرگ برای بشر دانست و گفت: حال که نظم ناعادلانه جهانی روند عادی زندگی، امنیت و آرامش همه مردم جهان را تهدید می‌کند، بر همه مردم، آزادگان، فرهیختگان و سازمان‌های مردم‌ نهاد تکلیف است از همه ظرفیت‌های خود برای اعلام بیزاری و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و نظم جهانی ناعادلانه حامی او استفاده کنند.

رئیسی در تشریح نظم جهانی ناعادلانه به عملکرد کشورهای غربی در قبال وقایع غزه اشاره کرد و گفت: این کشورها نه فقط با سکوت خود در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، این رژیم را به ارتکاب جنایت و کشتار در غزه تشویق می‌کنند، بلکه با ارسال امکانات و تجهیزات، در عمل نیز رژیم ظالم را در کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع و مظلوم غزه همراهی می‌کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بیزاری و تنفر بی‌سابقه افکار عمومی جهان از جنایات رژیم صهیونیستی و بی‌عملی شورای امنیت سازمان ملل در این زمینه، تصویب قطعنامه‌ای در محکومیت این جنایات در مجمع عمومی سازمان ملل و اعلام برائت از جنایات رژیم صهیونیستی را ضروری دانست.

نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها، از روز شنبه ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات "طوفان الاقصی" را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی که توان مقابله با رزمندگان مقاومت را ندارد از همان ابتدای عملیات در جنایتی آشکار اقدام به بمباران بی وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مراکز دینی و مدارس غزه کرده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین در طی ۱۹ روز جنایت رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، بیش از ۶ هزار نفر شهید و حدود ۲۰ هزار نفر هم مجروج شده‌اند.

رئیسی: جنایات صهیونیست‌ها چهره عریان نژادپرستی غرب است

کلیدواژه