عقرب 06, 1402 16:55 Asia/Kabul
  • ارسال کمک‌‌های مهاجرین افغانستانی مقیم ایران به هرات
    ارسال کمک‌‌های مهاجرین افغانستانی مقیم ایران به هرات

محموله کمک‌های انسان‌دوستانه مهاجران افغانستانی مقیم ایران از مرز دوغارون شهرستان تایباد به مناطق زلزله‌زده هرات ارسال شد.

به گزارش رادیو دری، هادی رمضانی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تایباد ایران گفت: کمک‌های انسان‌دوستانه مهاجران افغانستانی مقیم استان تهران در قالب سه دستگاه کامیون به مناطق آسیب دیده از زلزله‌ ولایت هرات افغانستان ارسال شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد افزود: این کمک‌ها شامل پتو، فرش، لباس، برنج، روغن، لوازم بهداشتی، مواد شوینده و چادر/خیمه به وزن ۷۰ تن و به ارزش افزون بر ۵۰ میلیارد ریال است که تحویل مسئولان هلال احمر افغانستان شد‌.

وی ادامه داد: این محمولات که از طریق مرز زمینی دوغارون تایباد ارسال شده است، دومین نوبت از کمک‌های مهاجرین افغانستانی مقیم ایران است.

رمضانی گفت هفته گذشته نیز دو کامیون کمک‌های اهدایی مهاجرین افغانستانی مقیم استان قزوین به هلال احمر تایباد تحویل شد که هم‌اکنون در انبار ذخیره شده و در روزهای آتی به سمت افغانستان روانه خواهد شد.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر تایباد تاکنون پنج نوبت کمک بشردوستانه به وزن 800 تن در قالب ۲۹ دستگاه کامیون از ایران به مناطق زلزله زده هرات فرستاده شده که از این تعداد، دو نوبت و پنج کامیون را مهاجرین افغانستانی مقیم ایران تهیه کرده‌اند.

قدردانی وزارت خارجه طالبان از ایران برای کمک به زلزله زدگان هرات