عقرب 11, 1402 08:55 Asia/Kabul
  • ایران میزبان حدود پنج میلیون پناهنده است
    ایران میزبان حدود پنج میلیون پناهنده است

مدیرکل بین‌الملل سازمان ملی مهاجرت ایران گفت: اکنون ایران میزبان حدود پنج میلیون پناهنده است.

به گزارش رادیو دری،‌ روح‌الله قادری مدیرکل بین‌الملل سازمان ملی مهاجرت ایران در دیدار کاهیلوتو سفیر فنلاند و نماینده کمیساریای سازمان ملل متحد در تهران گفت: نابسامانی و مدیریت نداشتن در حوزه پناهندگان در همه جوانب بخصوص بین‌المللی باعث شده است، جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که هیچ تقصیری در ایجاد این شرایط نداشته است بیش از همه در این زمینه در فشار باشد و از حدود 5 میلیون پناهنده میزبانی کند. 

Image Caption

قادری افزود: همه جامعه بین‌الملل باید سهم این اتفاق را به دوش بکشند و در زیرساخت‌ها و مسایل بنیادی و اساسی نقشی جدی ایفا کنند و خدمات خود را از کوتاه مدت و سطحی به سمت میان مدت و راهبردی سوق دهند.

مدیرکل بین‌الملل سازمان ملی مهاجرت ایران تصریح کرد، ضرورت افزایش سهمیه اسکان دوباره براساس میزان جمعیت آوارگان افغانستانی در کشورها و همچنین لزوم تغییر عملکرد جامعه بین‌الملل نسبت به حجم کمک‌های ناچیز به جامعه پناهندگان در ایران باید در برنامه ویژه سازمان‌های بین‌المللی قرار گیرد.

کاهیلوتو سفیر فنلاند و نماینده کمیساریای سازمان ملل متحد نیز در این دیدار از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه پناهندگان قدردانی کرد.

حدود یک میلیون پناهنده افغانستانی در ایران ساکن هستند

کلیدواژه