عقرب 11, 1402 12:47 Asia/Kabul
  • تأکید ایران و روسیه بر توقف جنایات صهیونیست‌ها در باریکه غزه
    تأکید ایران و روسیه بر توقف جنایات صهیونیست‌ها در باریکه غزه

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه و مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی با ابراز نگرانی از کشتار بی‌رحمانه مردم فلسطین در باریکه غزه توسط صهیونیست‌ها، بر توقف این جنایات تأکید کردند.

به  گزارش رادیو دری، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه که در صدر هیأتی به تهران سفر کرده است، روز چهارشنبه با «علی‌اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

لاورنتیف و خاجی درباره آخرین تحولات منطقه و سوریه به ویژه جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم غزه گفت‌وگو کردند و مراتب نگرانی عمیق خود را از کشتار بی‌رحمانه مردم فلسطین در باریکه غزه توسط رژیم صهیونیستی ابراز کردند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی همچنین توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی و برقراری آتش بس و ارسال کمک‌های بین‌المللی به مردم فلسطین در باریکه غزه را خواستار شدند. 

خاجی، حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی ضد مردم مظلوم فلسطین و کشتار هزاران زن و کودک را ناشی از حمایت همه جانبه آمریکا خواند و گفت: این جنایات را با تعبیری جز مجازات جمعی و نسل کشی نمی‌توان توصیف کرد.

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی همچنین  درباره آخرین تحولات سوریه از جمله وضعیت سیاسی و میدانی و ابتکارات دو طرف جهت کمک به بهبود وضعیت اقتصادی و انساندوستانه و همچنین تداوم فرآیند سیاسی سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

بررسی طرح آتش‌بس موقت در باریکه غزه، استقبال ترکیه از ایده برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی

کلیدواژه