نماینده ایران: اعضای سازمان نمی‌توانند در مورد بحران غزه بی تفاوت بمانند
(last modified 1402-08-12T06:57:14+00:00 )
عقرب 12, 1402 11:27 Asia/Kabul
  • نماینده ایران: اعضای سازمان نمی‌توانند در مورد بحران غزه بی تفاوت بمانند
    نماینده ایران: اعضای سازمان نمی‌توانند در مورد بحران غزه بی تفاوت بمانند

مهدی علی آبادی معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در ژنو تصریح کرد: اعضای سازمان نمی‌توانند در مورد بحران غزه بی تفاوت بمانند و صرفا نظاره‌گر شکل‌گیری بحران جدید آوارگی و مهاجرت باشند.

به گزارش رادیو دری، مهدی علی آبادی در جلسه کمیته دائمی سازمان بین‌المللی مهاجرت با اشاره به فاجعه انسان‌دوستانه در غزه که به دلیل حملات بی‌امان رژیم اشغال‌گر قدس در حال وقوع است اظهار کرد: این حملات بی‌رحمانه به یک بحران آوارگی جدید منتهی خواهد شد و ضروری است که این سازمان در خصوص هرگونه اقدامی که به کوچاندن اجباری جمعیت منجر می‌شود موضعی قوی و قاطع اتخاذ کند.

علی آبادی تاکید کرد: اشغال‌گران عزم خود را برای کوچاندن جمعیت در غزه جزم کرده‌اند که مصداق دیگری از جنایت علیه بشریت توسط رژیم صهیونیستی است.

مهدی علی آبادی بر همین اساس خواستار تأمل جدی جامعه بین‌المللی در خصوص لغو عضویت رژیم صهونیستی در سازمان بین‌المللی مهاجرت شد.

متعاقب پیشنهاد علی آبادی، نمایندگان رژیم صهیونیستی، آمریکا، فرانسه، آلمان و اسپانیا در اقدامی هماهنگ از جنایات آن رژیم حمایت و فرصتی را فراهم کردند که نمایندگی ایران ضمن رد ادعاهای بی اساس آن‌ها، ابعاد دیگری از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را تشریح نمود.

کمیته دائمی سازمان بین‌المللی مهاجرت یکی از مهمترین جلسات سالانه این سازمان است که با حضور سفرا و نمایندگان اعضای این سازمان در مقر سازمان ملل در ژنو جریان دارد.

 

کلیدواژه