عقرب 12, 1402 16:27 Asia/Kabul
  • کنعانی: آمریکا بخشی تعیین کننده از تداوم جنگ در غزه است
    کنعانی: آمریکا بخشی تعیین کننده از تداوم جنگ در غزه است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: آمریکا نشان داده که همچنان بخشی تعیین کننده از تداوم جنگ تمام عیار، جنایت جنگی و نسل‌کُشی علیه ملت ‎فلسطین است.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به سفر آنتونی بلینکن به تل‌آویو در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا کمک مالی ۱۴.۳ میلیارد دلاری را از جیب مالیات دهندگان آمریکایی برای رژیم صهیونیستی تصویب کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه آمریکا نشان داده که همچنان بخشی تعیین کننده از تداوم جنگ تمام عیار، جنایت جنگی و نسل‌کُشی علیه ملت ‎فلسطین است، تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا مجددا به تل‌اویو سفر کرده است و بنابر اعلام سخنگوی وزارت دفاع آمریکا واشنگتن مخالف آتش‌بس در ‎غزه است.

کنعانی تصریح کرد: آمریکا تمام اعتبار خود را برای نجات رژیم صهیونیستی از شکست به خدمت گرفته، اما خداوند پیروزی ملت فلسطین را اراده کرده است.

نیروهای مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) ضد مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های باریکه غزه را بسته و در حال بمباران بی وقفه مناطق مسکونی و درمانی این منطقه است.

درحالی جنایات گسترده و مستمر رژیم صهیونیستی ضد مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین در باریکه غزه وارد بیست و هشتمین روز خود شده است که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، شمار شهدای 28 روز تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه به بیش از ۹ هزار نفر افزایش یافته است.

توضیح بلینکن درباره سفرش به فلسطین اشغالی

کلیدواژه