اسد 11, 1395 15:42 Asia/Kabul
  • بهرام قاسمی
    بهرام قاسمی

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، عملیات تروریستی بامداد دوشنبه در شرق کابل پایتخت افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، "بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت خارجه ایران یا محکوم کردن انفجار تروریستی در شرق کابل که گروه طالبان آن رابرعهده گرفت، گفت: تروریسم به متاعی رایج در بازار سوداگران سیاسی منطقه تبدیل شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن تاکید بر ضرورت مقابله جدی با تروریسم در منطقه افزود: اغماض و تساهل عامدانه مجامع و بازیگران بین المللی درقبال تروریسم، باعث رونق هر چه بیشتر آن شده است.

قاسمی با بیان اینکه امروز تروریسم تکفیری ریشه در اندیشه وهابیت دارد|، افزود: این مکتب مجعول با سابقه تاریکی از قتل، غارت، خشونت، برده داری، تخریب اماکن مذهبی و آثار باستانی، با خاندان حاکم عربستان پیوند ساختاری دارد و با صرف هزینه های کلان ازسوی دستگاه حاکمه این کشور در نقاط مختلف جهان نشر یافته و به تهدیدی برای امنیت جهانی تبدیل شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تأکید بر این که مسئولیت خون قربانیان تروریسم، بر عهده همه بنیانگذاران و حامیان گروه های تروریستی است و مقابله واقعی و ریشه ای با تروریسم، بدون عزم جهانی و فارغ از استانداردهای دوگانه امکان پذیر نخواهد شد.

سه مهاجم بامداد دوشنبه به هتل نورت گیت در شرق کابل حمله کردند که در پی این حمله یک نظامی کشته شد، در این حمله مهاجمان نیز کشته شدند.

کلیدواژه