عقرب 15, 1402 13:45 Asia/Kabul
  • کنعانی: تحکیم ثبات در افغانستان رویکرد اصولی ایران است
    کنعانی: تحکیم ثبات در افغانستان رویکرد اصولی ایران است

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: سرنوشت دو کشور ما و افغانستان قابل تفکیک نیست و تحکیم ثبات در افغانستان و مشارکت در توسعه این کشور رویکرد اصولی ایران است.

به گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سفر هیات بلندپایه اقتصادی حکومت طالبان به ایران افزود: رابطه اقتصادی و تجاری ایران و افغانستان دیرپا و در هم تنیده است و ایران همواره شریک اول تجاری افغانستان بوده است.

وی اضافه کرد: در این سفر و در دیدار با هیات طالبان درباره موضوعاتی نظیر حقابه ایران و مسایل مرزی گفتگو شد، اگر چه مدت زیادی است که در سایه تبادل نظر‌ها میان دو طرف، شاهد کمترین درگیری‌ها و رخداد‌های ناگوار مرزی بوده ایم.

سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهار کرد: ما معتقدیم که همه کشور‌ها باید کمک کنند تا افغانستان شرایط بهتری را تجربه کند و در همین زمینه هم ما در تلاشیم تا وضعیت بهتری را شکل دهیم.

کنعانی درباره اخراج مهاجران افغانستانی از پاکستان نیز گفت: موضوع آوارگی خواهران و برادران عزیز افغانستانی، نتیجه بیست سال اشغالگری آمریکاست که با وضعیت سخت معیشتی  مجبور شدند برای پیدا کردن شرایط بهتر زندگی، سرزمین خود را ترک کنند و ایران به این موضوع به عنوان مساله‌ای انسانی نگاه می‌کند.

وی در عین حال اضافه کرد که مساله اخراج پناهجویان افغان از پاکستان، در چهارچوب مذاکرات دو کشور است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: دولت آمریکا  بیش از همه در زمینه جبران خسارت و بازگشت مهاجران افغان مسوول است.

ملاعبدالغنی برادر: به معاهدات ایران و افغانستان پایبندیم

سفر ملا برادر و هیات بلند پایه اقتصادی حکومت طالبان به تهران

کلیدواژه