عقرب 17, 1402 11:17 Asia/Kabul
  • آغاز مجمع سرمایه‌گذاری ایران و تاجیکستان با حضور ۱۷۰ فعال اقتصادی
    آغاز مجمع سرمایه‌گذاری ایران و تاجیکستان با حضور ۱۷۰ فعال اقتصادی

اجلاس سرمایه‌گذاری ایران و تاجیکستان با حضور ۵۰ فعال اقتصادی ایرانی و ۱۲۰ تاجر تاجیک در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان آغاز بکار کرد.

به گزارش رادیو دری ،پنجاه نماینده از بخش تجارت ایرانی برای شرکت در مجمع سرمایه گذاری  ایران و تاجیکستان به دوشنبه سفر کرده اند.

در ابتدای مجمع سرمایه گذاری ایران و تاجیکستان، کارآفرینان ایرانی و تاجیکستانی نشست هایی تخصصی برگزار می کنند و پس از آن افتتاحیه مجمع در کاخ استقلال برگزار می شود.

هدف اصلی این مجمع ارائه حداکثر فرصت های سرمایه گذاری و تجاری و ترویج تنوع سرمایه گذاری در اقتصاد تاجیکستان اعلام شده است.

همچنین قرار است سران دو کشور ایران و تاجیکستان در نشست اتاق بازرگانی دو کشور که از ۸ تا ۱۲ نوامبر/ 17 تا 21 عقرب در دوشنبه برگزار می شود، شرکت کنند.

بر اساس این گزارش،«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه برای یک سفر رسمی وارد دوشنبه خواهد شد و با «امامعلی رحمان» رئیس جمهوری تاجیکستان دیدار خواهد کرد.

ایران و تاجیکستان در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای نظیر سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و سازمان همکاری شانگهای همکاریهای خوبی دارند و از مواضع یکدیگر در این سازمان‌ها پشتیبانی می‌کنند.

 

کلیدواژه