عقرب 18, 1402 15:38 Asia/Kabul
  • رئیسی بر ایجاد «منطقه تجارت آزاد در اکو» تاکید کرد
    رئیسی بر ایجاد «منطقه تجارت آزاد در اکو» تاکید کرد

رئیس جمهوری اسلامی ایران در شانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو بر ایجاد «منطقه تجارت آزاد در اکو» و حمایت از مردم غزه تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ سید ابراهیم رئیسی افزود: اقتصادهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه برای ایفای نقش در پی‌ریزی نظم نوین جهانی، توانمندتر از همیشه هستند.

رئیس جمهوری ایران تصریح کرد:  شبکه همکاری‌های اقتصادیِ منطقه‌ای و چندجانبه بین کشورها می‌تواند به این مهم کمک کند و دراین زمینه اکو و سازوکارهای همکاری آن در منطقه، ظرفیتی غیرقابل انکار بوده و ضروری است اهتمام و انرژی مضاعفی را برای بهره‌ گیری از این ظرفیت اختصاص دهیم.

رئیسی همچنین هنگامی که درباره جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه سخن می گفت، برای دقایقی سخنرانی را قطع کرد و از حاضران خواست برای آرامش روح شهدای غزه فاتحه‌ای قرائت کنند.

وی گفت : در زمانی گرد هم جمع شده‌ایم که بیش از یک ماه است مردم فلسطین در غزه تحت شدیدترین بمباران‌ های رژیم غاصب و نژادپرست اسرائیل قرار گرفته‌اند و در این مدت نظام بین‌ المللِ موجود از جمله شورای امنیت سازمان ملل در مواجهه با این حجم از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، ناتوان و شکست خورده است. 

شانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی «اکو»،  در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار می‌ شود.

تاکید رئیسی بر ارتقای سطح همکاری‌ ایران و ازبکستان

کلیدواژه