عقرب 27, 1402 19:13 Asia/Kabul
  • تأکید راهپیمایان تهرانی بر رفع محاصره و بازگشایی گذرگاه های غزه
    تأکید راهپیمایان تهرانی بر رفع محاصره و بازگشایی گذرگاه های غزه

در قطعنامه پایانی راهپیمایی شهروندان تهرانی در حمایت از مردم غزه، بر ضرورت رفع محاصره و بازگشایی گذرگاه‌های غزه تأکید شد.

به گزارش رادیو دری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخشی از قطعنامه پایانی تجمع بزرگ مردم تهران در حمایت از مردم غزه تصریح کرد: غزه صحنه امتحان ملت‌ها و دولت‌ها، آزمون پایبندی بشر قرن ۲۱ به اصول انسانی و قواعد اخلاقی، اثبات ناکارآمدی مکاتب دروغین و جعلی غربی و رونمایی چهره شیطانی غرب وحشی است.

در این قطعنامه آمده است: اولین و فوری‌ترین اقدام، جلوگیری از کشتار مردم غزه وحملات کور علیه غیرنظامیان به ویژه حمله به بیمارستان‌ها، مدارس، اردوگاه‌ها و مراکز امداد رسانی است و باید مجامع جهانی و همه ابزارها برای وادارسازی آمریکا و دشمن صهیونیستی به پذیرش آتش‌بس فوری و توقف دائمی ماشین کشتار مردم، فعال شوند.

در این قطعنامه تاکید شده است: هرچه سریع‌تر باید محاصره غزه رفع گردد و گذرگاه رفح و گذرگاه‌های منتهی به غزه فوری و بدون قید و شرط بازگشایی شود.

قطعنامه همچنین امداد رسانی و ورود غذا و دارو و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و حیاتی برای نجات بیماران و مجروحین در سریعترین وقت ممکن را خواستار شده است.

در همین حال زهرا مصطفوی دختر امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی و رئیس هیئت امناء جمعیت دفاع از ملّت فلسطین در جمع راهپیمایان تهرانی گفت: دفاع از فلسطین در منظومه فکری امام  خمینی (ره) یک تکلیف است.

وی افزود: تحریم صادرات نفت و گاز به غرب و رژیم غاصب اسرائیل، باز کردن مرزها و آزاد گذاشتن مردم مسلمان برای کمک عملی به برادران مسلمان در فلسطین از جمله اقدامات حدأقلی است که از جهان اسلام و دولت‌های اسلامی انتظار می‌رود.

ایرانی‌ها یکپارچه ضد جنایات رژیم اسرائیل به‌پاخاستند