عقرب 29, 1402 13:51 Asia/Kabul
  • کنعانی: صهیونیست‌ها نمی‌توانند شکست از یک گروه مقاومت را بپذیرند
    کنعانی: صهیونیست‌ها نمی‌توانند شکست از یک گروه مقاومت را بپذیرند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند بپذیرد از یک گروه مقاومت، شکست راهبردی خورده است.

به گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی  امروز ( دوشنبه ) در نشست خبری هفتگی خود در مورد  واکنش ایران به اتهام زنی رژیم صهیونیستی علیه ایران  و ادعای  دخالت این کشور در توقیف کشتی وابسته به آن رژیم در یمن گفت : این اتهام زنی‌ها ناشی از شرایط بغرنجی است که رژیم صهیونیستی با آن مواجه است.

به گفته وی، موج گسترده مخالفت با جنایات رژیم صهیونیستی در کشورهای مختلف جهان و استمرار حمایت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی نشان دهنده آن است که ملت‌های دنیا از آنچه در غزه می گذرد ناخرسند و خواهان توقف جنگ هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین  گفت: نمایندگان کنگره آمریکا در سالیان مختلف نشان داده اند که بیشتر از آنکه مدافع حقوق و منافع ملت آمریکا باشند، حافظ رژیم صهیونیستی هستند و منافع مردم آمریکا را به پای منافع رژیم صهیونیستی قربانی می‌کنند.

کنعانی اضافه کرد:  سازمان‌های بین المللی از جمله شورای امنیت توانستند آن‌طور که باید به وظایق خود عمل کنند و این در حالی است که کشورهای اسلامی اقدامات بسیاری را می‌توانند برای حمایت از مردم غزه انجام دهند.

او همچنین درمورد  گزارش ادعایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره میزان ذخایر غنی شده ایران گفت: فعالیت‌های صلح آمیز ایران مبتنی بر همکاری‌ها با آژانس و تحت چارچوب پادمان و ان پی تی است و این همکاری ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : مجامع بین المللی در ارتباط با توانایی‌هایی هسته‌ای غیرقانونی رژیم صهیونیستی مسوولیت دارند؛ به ویژه آن که این رژیم نشان داده است در ارتکاب جنایت علیه بشریت خط قرمزی را رعایت نمی‌کند. 

کنعانی در مورد اظهارات آمریکایی‌ها در خصوص مناسبات میان ایران و جمهوری آذربایجان اظهار کرد : آمریکایی‌ها بزرگتر از دهان خود حرف می زنند؛ چرا که آمریکا حق مداخله در مناسبات دوستانه ایران با همسایگان خود را ندارد و بهتر است آمریکا از مداخله در امور منطقه دست بردارد.

کنعانی: حمله نظامیان صهیونیست به بیمارستان شفا مصداق عینی جنایت جنگی است

کنعانی: جنایتکاران صهیونیست به‌زودی مقابل مقاومت ملت فلسطین زانو می‌زنند

کلیدواژه