قوس 02, 1402 09:31 Asia/Kabul
  • رئیسی: عملیات طوفان الاقصی، شکستی حیثیتی برای رژیم صهیونیستی بود
    رئیسی: عملیات طوفان الاقصی، شکستی حیثیتی برای رژیم صهیونیستی بود

سید ابراهیم رئیسی رئیس جهموری ایران با بیان اینکه آنچه مردم و جوانان فلسطین و غزه انجام دادند در ادامه دفاع مشروع از حق خودشان بود، گفت: شکست عملیات طوفان الاقصی (هفت اکتبر) شکستی حیثیتی برای رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش رادیو دری، رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه در اتفاقی بی سابقه، در گفت‌ وگویی یک ساعته به سوالات خبرنگاران شبکه های «المنار» لبنان، «الاتجاه» عراق، «فلسطین الیوم» فلسطین، «الاقصی» فلسطین و «المسیره» یمن پاسخ داد.

در این گفت و گو که در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین در خیابان فلسطین تهران صورت گرفت، رئیسی به سوالات خبرنگاران درخصوص عملیات طوفان الاقصی، جنایت های رژیم صهیونیستی، نقش آمریکا، ابتکارات گروه‌های مقاومت اسلامی، حمایت های جهانیان از فلسطین و آینده نبرد غزه پاسخ داد.

سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه به لحاظ گستره کار و اهمیت موضوع و شکنندگی برای دشمن عملیات طوفان الاقصی مهم بود، افزود: هیمنه رژیم صهیونیستی شکسته شد، عملیات طوفان الاقصی تمام محاسبات دشمن را محو کرد.

وی اضافه کرد: عملیات طوفان الاقصی شکست نظامی، امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بود.

رئیس جمهوری ایران، نفرت و بیداری جهانی علیه صهیونیست ها به برکت خون شهدای فلسطینی دانست و افزود: آنچه که رژیم صهیونیستی انجام داده است نشان داد در برابر مقاومت فلسطین مستاصل شده است.

وی با بیان اینکه کشتن زنان و کودکان یک فضای نفرت علیه صهیونیست در جهان ایجاد کرده است که تا امروز مسبوق به سابقه نبوده است، گفت: اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود در تصرف غزه و حذف مقاومت به نتیجه نرسید.

رئیسی بااشاره به اینکه تحلیل عملیات ۷ اکتبر بدون توجه به پیشینه قضایای فلسطین خطا است و طاقت فلسطینیان به دلیل ظلم های پی در پی طاق شده بود، افزود: اهانت به مسجد الاقصی و کشتار مردم توسط رژیم صهیونیستی خصوصا در این چند وقت اخیر دلیل این عملیات بوده است.

وی تاکید کرد: ملتی که خانه شان را غصب کنند و خانواده شان را اسیر کنند و به شهادت برسانند و مزارعشان را خراب کنند، با هر منطقی چه انسانی چه اسلامی و کنوانسیون بین المللی حق دفاع مشروع از خود را دارد.

تحولات غزه؛ محور دیدار مقامات مقاومت با وزیر امورخارجه ایران در بیروت

کلیدواژه