سرطان 25, 1395 14:29 Asia/Kabul
  • سرطان شناسی در ایران ؛همپای کشورهای پیشرفته

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی (سرطان شناسی) ایران، سطح و کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی تومورهای نورواندوکرین (Neuroendocrine Tumor )در ایران را همپایه کشورهای پیشرفته دنیا دانست

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی (سرطان شناسی) ایران، سطح و کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی تومورهای نورواندوکرین (Neuroendocrine Tumor )در ایران را همپایه کشورهای پیشرفته دنیا دانست.

"محمد رضا قوام نصیری"رئیس انجمن سرطان شناسی ایران در حاشیه برگزاری همایش تومورهای نورواندوکرین به ایرنا گفت: آمار شیوع این تومورها در ایران نیز همانند دیگر کشورهای دنیا، اندک بوده ولی اخیرا مباحث تشخیصی و درمانی آنها تغییرات چشمگیری یافته است.

قوام نصیری،با بیان اینکه در زمینه درمان تومورها نورواندوکرین گامهای رو به جلویی در ایران برداشته شده و داروهای جدیدی تولید شده است افزود:به لحاظ درمان هم تمام داروها و امکانات درمان این تومورها در ایران وجود دارد.

تومور نورواندوکرین (Neuroendocrine Tumor ) درسلول هایی تشکیل می شود که در پاسخ به علامت یا سیگنال دریافتی از سیستم عصبی، هورمون ترشح می کنند.

همایش یک روزه تومورهای نورواندوکرین، روز پنجشنبه با حضور جراحان (سرطان)، متخصصان کلینیکال انکولوژی، هماتولوژی انکولوژی، پزشکی هسته ای و رادیولوژی و داخلی در تهران برگزار شد.

کلیدواژه