قوس 03, 1402 15:55 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع ایران: رژیم صهیونیستی کاملاً \
    وزیر دفاع ایران: رژیم صهیونیستی کاملاً \"سرنگون\" می‌شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت: مردم منطقه شاهد خواهند بود که رژیم صهیونیستی کاملاً سرنگون خواهد شد و امنیت واقعی به منطقه غرب آسیا بر می‌گردد.

به گزارش رادیو دری، امیر سرتیپ «محمدرضا قرایی آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت و گویی درباره آینده جنگ در باریکه غزه، افزود: عملیات "طوفان الاقصی" باعث شد که رسماً سیستم رژیم اسرائیل در ابعاد مختلف از جمله سیاسی و نظامی و سایر حوزه ها از هم بپاشد.

وزیر دفاع ایران با بیان اینکه با توجه به فشارهای گسترده از سوی کشورهای مختلف در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی در نهایت رژیم صهیونیستی و حامیانش مجبور به پذیرش آتش بس شد، تصریح کرد: آمریکایی ها به شکل جدی احساس خطر کردند که این رژیم به طور کامل در حال ساقط شدن است لذا به حمایت از این رژیم اقدام کردند و برخی از کشورهای اروپایی آنها را همراهی کردند.

سرتیپ آشتیانی افزود: حضور آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در منطقه، عکس العمل تمامی منطقه از جمله مردم انقلابی منطقه و محور مقاومت را به دنبال خواهد داشت چرا که این منطقه، منطقه حساسی است و دنیا روی این منطقه که خطوط انتقال انرژی از آن بوده و اقتصاد دنیا به آن وابسته است، نظر دارد.

سرانجام بعد از گذشت حدود 50 روز از جنگ اسرائیل ضد باریکه غزه، آتش بس موقت چهار روزه برقرار شد.

این آتش بس قرار بود روز پنج شنبه ساعت 10 به وقت محلی اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شده با یک روز تاخیر از امروز جمعه (24 نوامبر) در باریکه غزه اجرایی شد.بر اساس آتش‌بس 4 روزه، قرار است هرگونه اقدام نظامی دو طرف متوقف شود.

همچنین قرار است در مقابل هر اسیر اسرائیلی، 3 اسیر زن و کودک فلسطینی آزاد شوند و روزانه 200 کامیون مواد غذایی و تجهیزات پزشکی نیز برای همه مناطق در باریکه غزه ارسال شود.

کلیدواژه