قوس 09, 1402 11:00 Asia/Kabul
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
    ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد

رئیس سازمان ملی مهاجرت ایران در نشست شورای سازمان بین المللی مهاجرت در ژنو گفت: ایران ظرفیت پذیرش مهاجران جدید را ندارد.

به گزارش رادیو دری، «عبدالله مبینی» رئیس سازمان ملی مهاجرت ایران در یکصد و چهاردهمین نشست شورای سازمان بین المللی مهاجرت در ژنو با بیان اینکه بحرانهای مهاجرتی ناشی از عوامل مختلف سیاسی، مداخلات نظامی، اقلیمی و... در کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران در سایه مداخلات نظامی کشورهای فرامنطقهای همچنان ادامه دارد، افزود: ایران در بیش از چهار دهه گذشته میزبان چند میلیون پناهنده و آواره  از افغانستان و عراق بوده است.

ایران دیگر ظرفیت پذیرش مهاجران را ندارد

مبینی تصریح کرد: مشکلات امنیتی و اقتصادی و محدودیتهایی همچون منع دانش آموزان و دختران از تحصیل از جمله عوامل آوارگی اتباع افغانستانی و مهاجرت آنها به کشورهای همسایه بوده است و ایران تاکنون به مراتب بیش از سهم خود در میزبانی و حمایت از پناهندگان مشارکت داشته و شایسته است تقسیم منصفانه این مسئولیت بین المللی مورد توجه جامعه بین المللی قرار گیرد.

رئیس سازمان ملی مهاجرت ایران با یادآوری حمایت نکردن جامعه بین‌المللی از کشورهای میزبان پناهندگان تاکید کرد: ایران ظرفیت پذیرش مهاجران جدید را ندارد و در صورت مسئولیت نپذیرفتن جامعه بین المللی جهت حمایت از پناهندگان در ایران ، بخش عمده آنها به کشورهای اروپایی مهاجرت خواهند کرد.

مبینی همچنین با اشاره به مسأله فلسطین اشغالی به عنوان یکی از کانونهای اصلی و قدیمی مهاجرت و آوارگی در جهان تاکید کرد: در زمان کنونی جلوگیری از کشتار انسانهای بی‌گناه و مبارزه با ریشه‌های آوارگی و مهاجرت اجباری شهروندان فلسطین مسئولیت جامعه بین المللی است. 

سفیر تهران در کابل: ایران دیگر امکان پذیرش مهاجران افغان را ندارد

کلیدواژه