قوس 11, 1402 08:57 Asia/Kabul
  • بیانیه سه کشور اروپایی در مورد موشک \
    بیانیه سه کشور اروپایی در مورد موشک \"فتاح 2\" مبنای حقوقی ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مفاد مندرج در بیانیه سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در خصوص موشک "فتاح2" را گمراه کننده، بدون مبنای حقوقی و دارای انگیزه‌های خاص سیاسی دانست.

به گزارش رادیو دری؛ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس در خصوص موشک فتاح 2 و پایان همه محدودیت‌های موشکی‌ جمهوری اسلامی ایران در سطح شورای امنیت، ادعاهای مطرح شده در این بیانیه را غیرقابل قبول و فاقد هرگونه مبنای حقوقی برشمرد.

ناصر کنعانی، توسعه و تقویت توانمندی متعارف موشکی‌ جمهوری اسلامی ایران ‌را با هدف بازدارندگی و براساس نیازهای دفاعی کشور خواند و گفت که اتهام‌زنی بی‌پایه برخی طرف‌ها، تاثیری بر حقوق و اقدامات مشروع جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی ندارد.

کنعانی در پایان به سه کشور اروپایی توصیه کرد از طرح ادعاهایی که هیچ کمکی به تعاملات ایران و اروپا نمی‌کند، بپرهیزند.

موشک هایپرسونیک «فتاح 2»، 19 نوامبر در جریان بازدید فرمانده معظم کل قوا از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد.

فتاح 2 موشک هایپرسونیک (ابرفراصوت) با قابلیت گلاید است که در دسته تسلیحات هایپرسونیک HGV دسته‌بندی می‌شود.

تنها چهار کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، فناوری این نوع از تسلیحات هایپرسونیک را در اختیار دارند.

از اینرو، سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه ای درباره موشک فتاح 2 ، رونمایی از این را محکوم و مدعی شدند که جمهوری اسلامی ایران، علی‌رغم درخواست‌های مکرر بین‌المللی برای توقف برنامه موشکی خود و بعد از سال‌ها بی‌اعتنایی به محدودیت‌های سازمان ملل، همچنان به توسعه برنامه موشکی خود ادامه می‌دهد. 

بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران

کلیدواژه