قوس 13, 1402 15:22 Asia/Kabul
  • رئیسی: مقابله با نظام سلطه از اشتراکات برجسته کشورهای مستقل است
    رئیسی: مقابله با نظام سلطه از اشتراکات برجسته کشورهای مستقل است

رئیس جمهوری اسلامی ایران مقابله با نظام سلطه و حمایت از حقوق حقه مردم فلسطین را از جمله اشتراکات همه کشورهای مستقل از جمله ایران و کوبا و مبتنی بر روابط راهبردی دو کشور برشمرد.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه  در نشست هیات‌های عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و کوبا با ابراز خرسندی از توسعه بیش از پیش روابط دو کشور و مذاکرات موثر فیمابین، سفر «میگل دیاز کانل» رئیس جمهوری کوبا به ایران را پس از ۲۲ سال، نقطه عطفی در روابط دو طرف توصیف کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت‌های گسترده موجود فیمابین در بخش‌های مختلف، تبادل این ظرفیت‌ها را در جهت مقابله با تحریم‌های آمریکا موثر دانست.

رئیسی در ادامه به همکاری موثر ایران و کوبا در تولید واکسن از جمله واکسن کرونا اشاره و پیشرفت‌های چشمگیر کوبا و ایران در زمینه علم و فناوری، بیو و نانو تکنولوژی را از جمله زمینه‌های مناسب برای توسعه تعاملات و همکاری‌ها میان تهران و هاوانا عنوان کرد.

.رئیس جمهوری اسلامی ایران جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در باریکه غزه را نیز نشانه ناکارآمدی و ناعادلانه بودن نظام فعلی بین‌المللی دانست و برجایگزینی نظامی عادلانه و مبتنی بر خواست ملت‌های آزاده تاکید کرد.

«میگل دیاز کانل» رئیس جمهوری کوبا نیز با اشاره به اشتراکات سیاسی دو کشور، سفر چند ماه قبل رئیس جمهور ایران به کوبا و همچنین دیدارهای دوجانبه انجام شده با رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست "بریکس" و مجمع عمومی سازمان ملل را در تعمیق و گسترش روابط دو کشور حائز اهمیت دانست.

رئیس جمهوری کوبا با محکومیت تحریم‌های ظالمانه و اقدامات ضدایرانی آمریکا ضد ایران و همچنین انتقاد شدید از انفعال و بی‌عملی سازمان‌های بین‌المللی در قبال نسل‌کشی صهیونیست‌ها، بر برقراری آتش‌بس فوری در باریکه غزه، تامین حقوق فلسطینیان و تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کرد.

 

کلیدواژه