ایران پرچمدار فعالیت‌های قرآنی در جهان اسلام
(last modified 1402-09-13T13:27:35+00:00 )
قوس 13, 1402 17:57 Asia/Kabul
  • ایران پرچمدار فعالیت‌های قرآنی در جهان اسلام
    ایران پرچمدار فعالیت‌های قرآنی در جهان اسلام

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با رونمایی از سامانه اطلس جامع موسسات قرآنی کشور تاکید کرد : امروز، جمهوری اسلامی ایران پرچمدار فعالیت‌های قرآنی در جهان اسلام است.

به گزارش رادیو دری،  "  محمدمهدی اسماعیلی  " ­وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، امروز (  دوشنبه ) در نشست کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی با رونمایی از سامانه اطلس جامع موسسات قرآنی کشور گفت:  حوزه قرآن و معارف اسلامی به عنوان حوزه ثقل جهان اسلام است.

"اسماعیلی  "افزود :این دو حوزه، مشترک و عمومی میان همه مسلمانان است و امروز، جمهوری اسلامی ایران پرچمدار فعالیت‌های قرآنی در جهان اسلام است.

جانمایی همه موسسات حاضر در «سامانه حمد»،  در  سامانه اطلس جامع موسسات قرآنی کشور مشخص شده است و موسسات موجود در این سامانه نیز خدمات مختلف اعم از دوره‌های آموزشی حفظ، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم را ارائه می‌دهند.

اطلاعات سه هزار و ۴۰۰ موسسه در سامانه حمد بارگذاری شده است که حدود دو هزار موسسه آن در سامانه اطلس جامع موسسات قرآنی کشور به مخاطبان قرآنی خدمات می‌دهند و بر اساس فراخوانی که ارائه شده، موسسات وظیفه دارند، اطلاعات خود را از طریق مراجعه به سامانه تکمیل کنند.

 

کلیدواژه