قوس 20, 1402 08:57 Asia/Kabul
  • کاظمی قمی: روز اعلامیه جهانی حقوق بشر روز بازخواست آمریکاست
    کاظمی قمی: روز اعلامیه جهانی حقوق بشر روز بازخواست آمریکاست

نماینده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان، روز تولد اعلامیه جهانی حقوق‌ بشر را روز بازخواست از بزرگترین ناقض حقوق بشر در افغانستان و جهان یعنی آمریکا دانست.

به گزارش رادیو دری؛ حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مادامی که جنایات جنگی آمریکا و هم‌پیمانانش علیه مردم غیرنظامی و غیره مورد پیگرد قرار نگرفته، این اعلامیه همچنان یک سند سیاسی و در خدمت نظام سلطه باقی خواهد ماند.

نماینده ویژه رییس جمهوری ایران در امور افغانستان افزود: اعلامیه جهانی حقوق بشر اگر نتواند پژواک دادخواهی و متضمن عدالت برای هزاران کودک قربانی جنایت و اشغالگری آمریکا و اسراییل از افغانستان تا غزه باشد، صرفا یک مانیفست سیاسی برای تحکیم و تحمیل نظام سلطه است.

کاظمی قمی تصریح کرد: جهان همچنان با معضل نقض حقوق بشر به دست مدعیان غربی آن در افغانستان، غزه و یمن روبرو است و در انتظار و تشنه  برقراری حقوق بشر و برقراری عدالت و مجازات ناقضان آن است.

نماینده ویژه رییس جمهوری ایران در امور افغانستان تاکید کرد: جهانیان به چیزی فراتر از یک اعلامیه برای دستیابی به عدالت و اعاده راستین حقوق واقعی بشر نیازمند هستند.

اعلامیه جهانی حقوق بشر در ۱۰ دسامبر ۱۹۴۸ توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید؛ متن این اعلامیه مهم بیان میدارد که ”همه انسان‌ ها آزاد به دنیا می ‌آیند و از نظر حیثیت و حقوق برابر هستند“.

کاظمی قمی: آمریکا به جای لشکرکشی نظامی، داعش را تقویت می‌کند

کاظمی قمی: آمریکا عامل بحران کنونی افغانستان است

کلیدواژه