قوس 29, 1402 13:01 Asia/Kabul
  • رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:اتهامات ضد ایران واقعیت ندارد
    رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:اتهامات ضد ایران واقعیت ندارد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر اینکه قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی در راستای لغو تحریم‌های ایران است، گفت: اتهامات کشورهای غربی ضد برنامه هسته ای ایران منطبق با واقعیت نیست.

به گزارش رادیو دری، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت برنامه هسته ای ایران افزود: اینکه گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی آغشته به مسائل سیاسی است و برخی کشورهای اروپایی هم زیاده خواهی دارند موضوعی مبرهن و آشکار است اما موضوعی که وجود دارد اینکه روابط آژانس و ایران در قالب ان‌پی‌تی و پادمان است و آنها بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت دارند.

اسلامی گفت: طرف‌های دیگر در برجام نیز باید همچون ایران متعهد به انجام وظایف خود باشند چرا که ایران به تعهدات خودش عمل کرده و هر زمانی که آنها به تعهداتشان برگردند ایران نیز به تعهدات خود باز خواهد گشت.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی هم به طور طبیعی در راستای لغو تحریم‌های ایران است و سازمان انرژی اتمی نیز در چارچوب همین قانون، برنامه هسته‌ای را پیش می‌برد.

فناوری هسته‌ای یکی از فناوری‌های محوری و پایه است که سهم بزرگی در گسترش فناوری‌ های نو و پیشرفت صنایع نوین دارد.

جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی متخصصان بومی به استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای روی آورده و با حسن نیت ثابت کرده است که هدفی جز استفاده صلح‌آمیز و صنعتی از این انرژی ندارد.در سال های اخیر، دانشمندان هسته ای ایران موفق شده اند انواع محصولات پر مصرف را که مورد نیاز مراکز علمی و تحقیقاتی کشور است، تولید کنند.

محمد اسلامی: آژانس اطلاعات برنامه هسته‌ای ایران را به مخالفان احیای توافق هسته‌ای می‌دهد

کلیدواژه