جدی 02, 1402 16:36 Asia/Kabul
  • رئیسی: ایران از گسترش روابط با مصر استقبال می‌کند
    رئیسی: ایران از گسترش روابط با مصر استقبال می‌کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با رئیس جمهوری مصر، بر گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر، برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را به وی تبریک گفت و برای او در دوره جدید مسوولیتش آرزوی موفقیت کرد.

رئیسی در این گفت وگو تصریح کرد که ایران از گسترش روابط در زمینه‌های مختلف با کشور دوست و مسلمان مصر استقبال می‌کند.

رئیس جمهور ایران افزود: طبق نظر امام خمینی (ره) سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر ارتقای جایگاه و عزت مسلمین و وحدت شیعه و سنی بوده و در همین راستا همواره اعلام کردیم که احقاق حقوق ملت فلسطین مسأله اول و اساسی جهان اسلام است.

رئیسی با اشاره به اینکه امروز درستی نظریه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر غده سرطانی و تهدید صلح و امنیت بودن رژیم صهیونیستی بر همگان اثبات شده، افزود: امروز همچنین همگان شاهد آن هستند که آمریکا -در حالی که ریاکارانه همه را به خویشتنداری دعوت می‌کند- اصلی‌ترین حامی و عامل تداوم جنایات رژیم صهیونیستی است و طبیعتاً نمی‌تواند نقش دلسوز و برقرارکننده صلح در غزه را داشته باشد.

وی ضمن اعلام آمادگی ایران برای استفاده از همه ظرفیت‌ها به منظور توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و امدادرسانی به مردم مظلوم اما مقتدر غزه گفت: انتظار داریم مصر نیز از همه ظرفیت‌های خود برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه، آغاز امدادرسانی و احقاق حقوق ملت فلسطین استفاده کند.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر نیز در این مکالمه تلفنی ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن امکان گفت وگوی دوباره با رئیسی پس از ملاقات دو رئیس جمهور در حاشیه اجلاس همکاری‌ اسلامی در ریاض و نیز قدردانی از تبریک رئیسی به مناسبت انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری مصر، گفت: ایران و مصر با توجه به جایگاه بالای تاریخی و تمدنی و نیز برخورداری از ظرفیت‌های متنوع می‌توانند نقش موثری در استقرار ثبات و امنیت در منطقه ایفا کنند.

السیسی همچنین گفت مصر همه تلاش خود را برای توقف حملات به غزه، امدادرسانی به مردم این منطقه و نیز احقاق حقوق فلسطینیان به کار گرفته است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مردم غزه گفت: باور داریم که ایران نقش موثری در زمینه استقرار ثبات در منطقه دارد.

استقبال ایران از توسعه و بازگشت روابط با مصر و مغرب

سیسی: فرستادن فلسطینی‌ها به مصر به معنی «پایان رویای کشور فلسطین» است

کلیدواژه