جدی 02, 1402 17:29 Asia/Kabul
  • رئیسی: کوچ اجباری مردم غزه در دستور کار آمریکا است
    رئیسی: کوچ اجباری مردم غزه در دستور کار آمریکا است

رئیس جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین المللی تهران درباره فلسطین، کوچ اجباری مردم غزه را دستور کار آمریکایی‌ها دانست.

به گزارش رادیو دری، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس با بیان اینکه موضوع فلسطین موضوع محوری برای جهان بشریت است تصریح کرد: نظام سلطه با سلطه‌گری و ظلم می خواهد حقوق مردم فلسطین را ضایع کند و توجهی به قانون و انسانیت ندارد.

رئیسی با تاکید بر اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها باید به اتهام جنایت علیه بشریت در دادگاه بین المللی محاکمه شوند، افزود که در تمام موازین حقوقی، راهکار مقابله با اشغال، اخراج اشغالگر و مجازات او و نیز خسارت پرداخت کردن اشغالگر است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با ابراز تاسف از ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های مدعی حمایت از حقوق بشر در قبال مساله فلسطین گفت: ۸۰ روز است که شورای امنیت مستأصل مانده و نمی داند چه کند.

رئیسی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با ادعای برقراری صلح، قراردادهای کمپ‌دیوید، شرم‌الشیخ و اسلو را امضا کردند گفت: رژیم صهیونیستی بیش از ۴۰۰ قطعنامه و بیانیه بین‌المللی را زیر پا گذاشته و به هیچ قرارداد و پیمانی وفادار نبوده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر فلسطین را از مسائل مهم دانست و تصریح کرد: رفع محاصره غزه، باز کردن گذرگاه‌ها برای امداد به مردم مظلوم و مقتدر فلسطین است.

در کنفرانس بین‌المللی یک روزه تهران در خصوص فلسطین، مقامات عالیرتبه دولتی، شخصیت‌های برجسته سیاسی، دینی، اندیشمندان و فعالان رسانه‌ای از بیش از ۵۰ کشور مشارکت دارند.

رایزنی "امیرعبداللهیان" و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی درباره تحولات غزه

کلیدواژه