جدی 08, 1395 15:12 Asia/Kabul
  •  تاکید بر برخورد با ریشه فرهنگی و فکری افراط گری در جهان

معاون امور بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت، ریشه تمامی پدیده های افراط گری در جهان فکری و فرهنگی است و باید با آن برخورد کرد.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام و المسلمین «محسن قمی» معاون امور بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در همایش مبارزه با افراط گرایی در تهران افزود، متاسفانه جهان اسلام با افراط گری مواجه است که دشمنان این افراط گری را به مسلمانان نسبت می دهند.

محسن قمی تصریح کرد، نسبت دادن افراط گری به مسلمانان در حالیست که افراط گری همواره در طول تاریخ وجود داشته چنانکه جنگ و خشونت ضد مردم بومی آمریکا و استرالیا، جنگ های فرقه ای بین کاتولیک وپروتستان،جنگ های نژادپرستانه،کشتار فلسطینیان به دست صهیونیست ها، جنگ بوسنی و هرزگوین و حادثه 11 سپتامبر2001  و پس از آن اشغال افغانستان توسط نظامیان آمریکا از جمله افراط گرایی ها بوده است.

حجت الاسلام و المسلیمن «احمد مبلغی» رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی هم در گفت، افراطی گرایی در منطقه ریشه تاریخی، اجتماعی و روانشناسی دارد و با گذشت از مرزهای زمان و مکان، به سمت تخریب آینده کشورهای منطقه پیش می رود.

همایش بین المللی علوم انسانی و مبارزه با افراط گرایی با حضور پنجاه نفر ازعلمای شیعه و سنی ازعراق، تونس و ایران با هدف بررسی ریشه های پدیده افراط گرایی از نگاه علوم انسانی، امروز(چهارشنبه) در تهران آغاز شد.

 

کلیدواژه