جدی 13, 1402 08:55 Asia/Kabul
  • محکومیت ترور شهید صالح العاروری از سوی سخنگوی وزارت خارجه ایران
    محکومیت ترور شهید صالح العاروری از سوی سخنگوی وزارت خارجه ایران

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سه شنبه اقدام زبونانه رژیم صهیونیستی در ترور شیخ صالح العاروری نایب رییس جنبش حماس و فرمانده مجاهد مقاومت و دوتن از فرماندهان گردان‌های قسام در بیروت را به شدت محکوم‌کرد.

به گزارش رادیو دری، «صالح العاروری» نائب رئیس اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله سه‌شنبه شب رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسید.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز در بیانیه‌ای خبر شهادت العاروری را تائید کرد.

حماس همچنین از شهادت دو تن از فرماندهان گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی این جنبش در این حمله خبر داده است.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی این اقدام را نتیجه درماندگی و شکست سنگین و غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی در برابر ملت مقاوم فلسطین دانست.

وی تاکید کرد که رژیم جنایتکار صهیونیستی با ارتکاب چنین جنایتی، بار دیگر ثابت کرد که بنای پوشالی صهیونیست‌ها بر ترور و جنایت استوار شده است.

کنعانی اقدام رژیم تروریستی صهیونیستی در ترور شهید صالح العاروری را در نتیجه درماندگی و شکست سنگین و غیرقابل ترمیم در برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی و ملت مقاوم فلسطین در عملیات طوفان الاقصی و ایستادگی قهرمانانه در برابر ماشین جنگی رژیم متجاوز صهیونیستی علیه غزه در سه ماه گذشته دانست.

وی ضمن عرض تبریک و تسلیت به رهبری جنبش حماس، مردم مبارز فلسطین و خانواده شهید راه قدس، شهید صالح العاروری و دیگر شهدای همراه ایشان تصریح کرد که خون شهید، قطعا جوششی دیگر در رگ‌های مقاومت و انگیزه مبارزه علیه اشغالگری صهیونیست‌ها، نه تنها در فلسطین، بلکه در منطقه و در بین همه آزادیخواهان جهان ایجاد خواهد کرد.

کنعانی همچنین ضمن محکوم کردن نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی لبنان توسط رژیم متجاوز صهیونیستی، مسؤلیت نهادهای بین‌المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای واکنش فوری و مؤثر نسبت به این اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داد و مسؤلیت عواقب ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی را تنها متوجه این رژیم و حامیان آن دانست.

مردم رام الله در مرکز کرانه باختری در اعتراض به ترور شهید صالح العاروری از رهبران حماس تظاهرات کردند.

همچنین نیروهای ملی و اسلامی در کرانه باختری اعلام کردند در پی شهادت صالح العاروری در کرانه باختری اعتصاب عمومی برگزار خواهد شد.

شهادت نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در حمله رژیم صهیونیستی به بیروت

کلیدواژه