جدی 16, 1402 15:44 Asia/Kabul
  • واکنش گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر به جنایت تروریستی کرمان
    واکنش گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر به جنایت تروریستی کرمان

گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران این بار بر خلاف رویکرد غیرحرفه ای و جانبدارانه معمول سال های اخیر خود حملات تروریستی کرمان را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، جاوید رحمان گزارشگر ویژه ایران که از حمایت گروه معدودی از کشورهای غربی برخوردار است و به دلیل رویکردهای ضد ایرانی‌ و حضورش در جلسات و نشست‌های گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریستی ضد ایرانی در کانادا، آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی، به نقض بی‌طرفی و عدم صلاحیت در اجرای بی‌طرفانه ماموریت‌های خود متهم است، در بیانیه‌ای اقدامات تروریستی کرمان را محکوم و با قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

وی بیانیه خود را پس از انتشار بیانیه‌های محکومیت و ابراز همدردی دیگر مقامات سازمان ملل متحد در خصوص حادثه کرمان، صادر کرده است.

جاوید رحمان در پی حادثه تروریستی در کرمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من این حملات را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنم. کشتن، یکی از جدی‌ترین حملات علیه ارزش‌های بین المللی حقوق بشر است. بنابراین ضروری است که احترام به حقوق بشر و حاکمیت قانون بستر مبارزه جهانی علیه چنین حملاتی باشد.»

رحمان تسلیت و همدردی خود را با خانواده قربانیان و مردم ایران ابراز کرد.

جاوید رحمان در شش سال گذشته با حمایت تعدادی از کشورهای غربی و با آرای حداقلی گروهی از اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران بوده و آخرین ماه‌های دوران ماموریت خود را سپری می‌کند.

وی در سال‌های اخیر تحت تأثیر گروه‌های برانداز خارجی ضد ایرانی و به دلیل حضور و ارتباط مستمر با آنها، به یکی از حامیان سیاست "تغییر رژیم" در ایران تبدیل شده بود که این رویکرد خلاف اصل بی‌طرفی وی سبب انتقادات بسیار از او شده و اعتبار گزارش‌های وی را از بین برده است.

واکنش آمریکا به پذیرفتن حملات تروریستی کرمان ایران از سوی داعش

کلیدواژه