جدی 18, 1402 15:15 Asia/Kabul
  • کنعانی: تروریسم خطر فراگیر برای همه دولت‌ها و ملت‌ ها است
    کنعانی: تروریسم خطر فراگیر برای همه دولت‌ها و ملت‌ ها است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به حمله تروریستی در گلزار شهدای کرمان تاکید کرد، تروریسم خطر فراگیر برای همه دولت‌ها و ملت‌ ها است.

به گزارش رادیو دری، "ناصر کنعانی"  سخنگوی وزارت خارجه ایران،  امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درخصوص حمله تروریستی در گلزار شهدای کرمان گفت: آنهایی که تروریسم را برای پیشبرد اهداف شوم خود مورد استفاده قرار داده و می‌دهند باید بدانند که مسئولیت حقوقی، بین‌المللی و انسانی و اخلاقی ناشی از حمایت از جریان‌های تروریستی متوجه آنها است و باید پاسخگو باشند. 

 کنعانی افزود،  در گفت‌ وگو با طرف‌های غربی همواره این موضوع را گوشزد کردیم که تروریسم خوب و بد نداریم و تهدید فراگیر است و امنیت و صلح و امنیت بشری را مورد تهدید قرار می‌دهد.

به گفته کنعانی : داعش به عنوان پدیده  ساخته شده سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی غیر منطقه‌ای که خودشان هم در مواقعی نقش مستقیم خود را در ایجاد این پدیده شوم اعلام و اعتراف کردند، در طول سال‌های گذشته اقدامات تروریستی شومی را در سطح منطقه و خارج از آن انجام داده و بیش از همه ملت‌‌های منطقه قربانی این اقدامات بودند.

کنعانی  همچنین با اشاره به تحولات غزه گفت: دولت‌ های غربی و اروپایی در ورای شعارهایی که می‌گویند باید گام‌های عملی بردارند و از حمایت لجستیکی، نظامی و امنیتی از رژیم صهیونیستی اجتناب و  بر این رژیم فشار جدی وارد کنند که جنگ ظالمانه علیه مردم غزه را متوقف کند.

کنعانی در ادامه تصریح کرد،  از هرگونه ابتکار و گفت‌و‌گوهای فلسطینی برای تقویت وحدت و انسجام  استقبال و از آن حمایت می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت:  ریشه ناامنی‌ها در منطقه حضور نیروهای نظامی آمریکا  و مداخلات این کشور و حمایت بی قید و شرط  واشنگتن  از رژیم غاصب صهیونیستی است.

امیرعبداللهیان: اهداف اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در غزه محقق نشد

کلیدواژه