جدی 22, 1402 10:57 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: بازتاب نفرت‌انگیز از رفتار رژیم‌صهیونیستی قابل سفیدشویی نیست
    امیرعبداللهیان: بازتاب نفرت‌انگیز از رفتار رژیم‌صهیونیستی قابل سفیدشویی نیست

وزیر امور خارجه ایران گفت: انزجار و بازتاب نفرت‌انگیز از رفتار حیوانی رژیم‌صهیونیستی در ارتکاب نسل‌کشی و جنایت جنگی ضد فلسطینیان با هیچ عنوان و منطقی قابل سفیدشویی نیست.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درخصوص شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری نوشت: انزجار و بازتاب نفرت‌انگیز از رفتار حیوانی نتانیاهو و ارتش تروریستی رژیم‌صهیونیستی در ارتکاب نسل‌کشی و جنایت جنگی ضد فلسطینیان نزد افکار عمومی جهانیان با هیچ عنوان و منطقی قابل سفیدشویی نیست.

امیرعبداللهیان افزود: همه منتظر تصمیم فوری و قاطعانه عدالت بین‌المللی جهت توقف ماشین کشتار صهیونیست‌ها هستند.

وزیر امورخارجه ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از اقدام شجاعانه دولت آفریقای‌ جنوبی ضد رژیم آپارتاید و کودک‌کش نزد دیوان بین‌المللی دادگستری (با استناد به کنوانسیون پیشگیری و مجازات نسل‌کُشی ۱۹۴۸) قویا حمایت می‌کند.

«سید کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران نیز با تاکید بر حمایت همه کشورها از شکایت آفریقای جنوبی ضد رژیم صهیونیستی گفت: آفریقای جنوبی که در دوره حاکمیت رژیم آپارتاید، جنایات سفیدپوستان اروپایی را ضد سیاه پوستان بومی این کشور تجربه کرده، عمق جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی ضد مردم فلسطین را که مصداق بارزی از نسل کشی است، به خوبی درک می‌کند و به همین جهت در دیوان بین المللی دادگستری لاهه ضد رژیم اسرائیل شکایت کرده است تا بر اساس کنوانسیون بین‌المللی پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی، به اقدامات این رژیم ضد فلسطینیان در باریکه غزه رسیدگی کند.

نخستین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در شهر لاهه هلند درباره بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به علت جنایات جنگی در باریکه غزه روز پنجشنبه (۱۱ ژانویه) برگزار شد.

آفریقای جنوبی با هدف مجازات عاملان کشتار فلسطینیان در باریکه غزه و پایان دادن به جنایات صهیونیست‌ها، ضد رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری در شهر لاهه هلند طرح شکایت کرده‌ و این رژیم را ناقض مفاد "کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی" دانسته است. 

تاکنون بسیاری از کشورها شامل جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، اردن، ترکیه، مالزی، بولیوی، ونزوئلا و لیبی و نیز سازمان همکاری اسلامی از محاکمه و رسیدگی به جنایات و نسل کشی اخیر رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه حمایت کرده اند.

حمایت ایران از محاکمه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی دادگستری

کلیدواژه