جدی 22, 1402 11:45 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به حملات آمریکا و بریتانیا به یمن
    واکنش ایران به حملات آمریکا و بریتانیا به یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حملات نظامی آمریکا و بریتانیا به یمن را شدیدا محکوم کرد و آن را اقدامی خودسرانه، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض قوانین و مقررات و حقوق بین‌الملل دانست.

آمریکا و بریتانیا بامداد جمعه بیش از ۱۲ سایت مورد استفاده نیروهای انصارالله در شمال و غرب یمن را بمباران کردند.

بنابر اعلام مقامات یمنی در این حملات شهرهای صنعا، الحدیده، صعده و ذمار مورد هدف قرار گرفته است.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این حملات را اقدامی خودسرانه، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض قوانین و مقررات و حقوق بین‌الملل دانست و گفت: این حملات نظامی در راستای استمرار حمایت کامل آمریکا و بریتانیا از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی ضد ملت فلسطین و شهروندان مظلوم و تحت محاصره کاملِ باریکه غزه است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با تأکید بر اینکه این حملات خودسرانه نتیجه‌ای جز دامن زدن به ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه نخواهد داشت، افزود: در حالی‌که رژیم صهیونیستی همچنان به حملات و جنایات جنگی خود در باریکه غزه و کرانه باختری در فلسطین ادامه می‌دهد، آمریکا و بریتانیا درصددند با گسترش چتر حمایتی خود از رژیم صهیونیستی، توجه مردم جهان را از جنایات این رژیم جعلی، جنایتکار و متجاوز علیه مردم فلسطین منحرف کنند.

کنعانی با ابراز نگرانی نسبت به پیامدهای تکرار این گونه حملات خودسرانه برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی از جامعه جهانی خواست با واکنش‌ها و اقدامات مسئولانه، از گسترش دامنه‌های جنگ، بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه جلوگیری کنند.

در همین حال، حملات بامداد آمریکا و بریتانیا با واکنش برخی کشور ها همراه بود، از جمله روسیه که در واکنش به حمله هوایی آمریکا و بریتانیا به یمن، از شورای امنیت سازمان ملل خواست جلسه فوری برگزار کند.️

وزارت خارجه عربستان سعودی نیز در واکنش به این حملات اعلام کرد که ریاض با نگرانی این «عملیات نظامی» را دنبال می‌کند.️

وزارت خارجه عربستان در ادامه خواستار حفظ امنیت و ثبات در دریای سرخ و خویشتن‌داری و پرهیز از افزایش تنش شد.

حمله موشکی آمریکا و بریتانیا به شمال و غرب یمن

کلیدواژه