سفیر هند در تهران: ویژگی ایران تمدن و اقوام مختلف آن است
(last modified 1395-10-09T11:22:57+00:00 )
جدی 09, 1395 15:52 Asia/Kabul
  • سفیر هند در تهران: ویژگی ایران تمدن و اقوام مختلف آن است

سفیر هند در جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در افتتاحیه دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در شهر گرگان استان گلستان (شمال ایران) گفت: ویژگی بارز ایران برخورداری از تمدن کهن و اقوام مختلف آن است.

 "سارا کومار" اظهار داشت: هند نیز مانند ایران دارای چنین ویژگی منحصر به فردی بوده و اعتماد به اقوام مختلف در هر کشور، قدرت مضاعفی به آن کشور می دهد.

"سارا کومار" همچنین به رابطه دیرینه هند و ایران اشاره کرد و گفت: این رابطه خوب روز به روز گسترده و بهتر می شود.

سفیر هند در ایران، برپایی جشن اقوام در قالب جشنواره را بسیار خوب دانست و تصریح کرد: این رویداد در راستای توجه به فرهنگ و تاریخ اقوام ایران است.

"سارا کومار" که به نمایندگی از سفرای خارجی شرکت کننده در این جشنواره سخن می گفت، ابراز داشت: حضور در جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان افتخاری برای ما است.

دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین با محوریت آئین های سنتی نوروز تا اول ژانویه همه روزه عصرها در محل دائم نمایشگاه های بین المللی استان گلستان با حضور جمع زیادی از هنرمندان داخلی و کشورهای همسایه برپا است.

استان گلستان با حدود یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت به دلیل برخورداری از تنوع اقلیم جغرافیایی و نیز تعدد اقوام، مذاهب و نژادها به نگارستان ایران مشهور است.

 

کلیدواژه