تخت‌روانچی: روابط ایران و انگلیس به سطح سفیر ارتقاء پیدا نمی کند
(last modified Tue, 02 Aug 2016 06:11:37 GMT )
اسد 12, 1395 10:41 Asia/Kabul
  • تخت‌روانچی: روابط ایران و انگلیس به سطح سفیر ارتقاء پیدا نمی کند

معاون اروپا و امریکای وزارت امورخارجه ایران گفت: هنوز زمان آن نرسیده است که روابط ایران و انگلیس به سطح سفیر ارتقاء پیدا کند.

«مجید تخت‌روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه ایران در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درخصوص ارتقای روابط ایران و انگلیس به سطح سفیر با توجه به تغییر دولت در اینکشور و همچنین نتایج انتخابات پارلمانی در ایران گفت: به نظر می رسد هنوز تغییری ایجاد نشده که دو کشور بخواهند روابطشان را به سطح سفیر ارتقاء دهند.

این دیپلمات ارشد ایران با بیان اینکه سفارت‌خانه‌های دو کشور در حال حاضر مشغول انجام کارهای جاری در بخش کنسولی و اقتصادی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر روابط دو کشور در سطح کاردار است و اگر شرایط به جایی برسد که بتوان روابط را به سطح سفیر ارتقاء داد، این موضوع در چارچوب مقررات داخلی ایران انجام می‌شود.

معاون وزیرامورخارجه ایران همچنین در مورد سرنوشت شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه درباره برداشت‌های غیرقانونی این کشور از دارایی‌های ایران افزود: ایران شکایت خود را در این مورد در دادگاه لاهه ثبت کرده است؛ مراحل اداری اولیه آن طی شده و وکلای ایران اسناد اولیه را به دادگاه ارائه کرده‌اند.

کلیدواژه