جدی 25, 1402 19:32 Asia/Kabul
  • پاسخ تهران به اتهامات مقامات انگلیس ضد ایران
    پاسخ تهران به اتهامات مقامات انگلیس ضد ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، موضعگیری های ضد ایرانی مقامات انگلیسی را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، «دیوید کامرون» وزیر امورخارجه انگلیس تجاوز نظامی این کشور ضد یمن را که با اعتراضات گسترده داخلی مواجه شده است، مشروع خواند و ضمن تکرار ادعاهای نخ‌نما درباره نقش ایران در عملیات گروه‌های مقاومت منطقه، مدعی شد که این اقدام پیام غیر مستقیم به تهران بود.

«گرنت شپس» وزیر دفاع انگلیس نیز که در پی تجاوز نظامی این کشور ضد یمن با اعتراضات گسترده داخلی مواجه است، با تکرار ادعاهای نخ‌نما درباره نقش ایران در عملیات گروه‌های مقاومت منطقه مدعی شد که پیش از اقدام نظامی، برای تهران پیام ارسال شد که گروه‌های نیابتی خود را مهار کند.

به گزارش رادیو دری،، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه گفت: آنهایی که هزاره جدید را با راه انداختن جنگ‌های خونین در عراق و افغانستان شروع کرده و بدون عبرت از گذشته، اکنون شریک جنایت‌های جاری رژیم صهیونیستی ضد مردم مظلوم فلسطین در باریکه غزه و کرانه غربی شده اند، رسواتر از آن هستند که بتوانند ضد ایران سیاه‌ نمایی کرده و آدرس غلط بدهند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اظهارات بی‌اساس «دیوید کامرون» ضد ایران  را شدیدا محکوم کرد و افزود: حمله نظامی آمریکا و انگلیس ضد یمن نقض حق حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور مستقل و مغایر با منشور ملل متحد و اصول حقوق بین‌الملل است و نتیجه ای جز تشویق رژیم اشغالگر قدس به ارتکاب جنایات جنگی بیشتر و توسعه دامنه تنش در منطقه ندارد.

کنعانی چافی، اقدامات خودسرانه انگلیس و آمریکا را تهدیدی ضد صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و تصریح کرد: اظهارات غیرمسئولانه و فرافکنانه مقامات انگلیس و آمریکا، نمی‌تواند کمکی به نجات رژیم صهیونیستی از بحران‌های متراکم و مسئولیتهای جنایاتش ضد  ملت مظلوم فلسطین کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها راه جلوگیری از تنش بیشتر و برقراری صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا را اقدام فوری برای توقف حملات و جنایات جنگی رژیم متجاوز صهیونیستی در غزه می‌داند.

آمریکا و بریتانیا بامداد جمعه ۱۲ ژانویه / 22 جدی از طریق هوا و دریا به ۶۰ هدف در ۱۶ مراکز وابسته به ارتش یمن حمله‌ کردند.

این دو کشور که مدعی شدند در واکنش به اقدام یمنی‌ها ضد کشتی‌های عازم اراضی اشغالی به یمن حمله کرده اند، با بیش از ۱۰۰موشک هدفمند استان‌های الحدیده، تعز، حجه و صعده را با موشک هدف قرار دادند.

هشدار وزیر امورخارجه ایران به آمریکا و انگلیس: جنگ ضد یمن را متوقف کنید

کلیدواژه