وزیر امورخارجه ایران : آمریکا و اسرائیل از عوامل اصلی ناامنی در منطقه هستند
(last modified 1402-10-27T09:16:19+00:00 )
جدی 27, 1402 13:46 Asia/Kabul
  • وزیر امورخارجه ایران : آمریکا و اسرائیل از عوامل اصلی ناامنی در منطقه هستند
    وزیر امورخارجه ایران : آمریکا و اسرائیل از عوامل اصلی ناامنی در منطقه هستند

وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد، آمریکا و اسرائیل از عوامل اصلی ناامنی در منطقه غرب آسیا هستند.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "سی ان بی سی" در حاشیه اجلاس جهانی داووس در سوئیس هشدار داد، دولت «جو بایدن» در آمریکا نباید سرنوشت کشورش را به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گره بزند.

امیرعبدالهیان افزود: حمایت کامل واشنگتن از تل‌آویو "ریشه اصلی ناامنی در منطقه غرب آسیا " است.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه امنیت دریای سرخ برای ایران حائز اهمیت است، افزود: تهران می خواهد آمریکا "جنگ در غزه را متوقف کند."

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با رد کمک ایران به جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: مردم یمن و دیگر کشورهای منطقه که از مردم فلسطین دفاع می کنند طبق تجارب و منافع خود عمل کرده و از ایران دستوری نمی گیرند.

 امیرعبدالهیان تاکید کرد هر گونه اقدامی برای بی‌ثبات کردن منطقه ریشه در اسرائیل و نسل‌کشی این رژیم در باریکه غزه دارد.

امیرعبداللهیان درباره موشک باران اماکن جاسوسی رژیم صهیونیستی و تروریستهای داعش در سوریه و عراق از سوی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: این اقدام "در راستای مبارزه با تروریسم و دفاع مشروع بوده است."

اجلاس داووس همه ساله توسط مجمع جهانی اقتصاد با حضور مقامات ارشد دولتی و خصوصی کشورهای جهان در شهر داووس سوئیس برگزار می شود.

اجلاس سالانه "مجمع جهانی اقتصاد" (داووس) امسال  از 15 تا 19 ژانویه / 25 تا 29 جدی با موضوع "بازسازی اعتماد" و با حضور سران و نمایندگان بیش از صد کشور در داووس سوئیس در حال برگزاری است.

هشدار وزیر امورخارجه ایران به آمریکا و انگلیس: جنگ ضد یمن را متوقف کنید

کلیدواژه