جدی 28, 1402 14:13 Asia/Kabul
  • محکومیت حمله پاکستان به سراوان ازسوی ایران
    محکومیت حمله پاکستان به سراوان ازسوی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله صبح امروز (پنجشنبه) ازطرف پاکستان به منطقه مرزی سراوان در سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران را محکوم کرد.

«علیرضا مرحمتی» معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان ایران گفت: ساعت 4:30 ‌بامداد صبح امروز (پنجشنبه)، صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان، به گوش رسید که پس از بررسی‌های انجام شده، مشخص شد پاکستان یکی از روستاهای مرزی ایران را مورد هدف قرار داده است.

به گفته مرحمتی در این حمله،  ۳ زن، ۴ کودک و ۲ مرد از اتباع غیر ایرانی کشته شدند.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله انجام شده توسط پاکستان به نقطه‌ای در منطقه مرزی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

کنعانی گفت: به منظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح دولت پاکستان در این رابطه، کاردار سفارت این کشور به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

درهمین رابطه، «ممتاز زهرا» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز امروز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد بر تلاش‌های این‌ کشور برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در مقابله با چالش‌ تروریسم تاکید کرد و گفت: ایران کشور برادر ما است و پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی همسایه خود احترام می‌گذارد.

ممتاز زهرا افزود: ما هیچ تمایلی به تشدید تنش‌ها نداریم و با توجه به روابط برادرانه میان دو کشور ایران و پاکستان انتظار می‌رود هیچ اقدامی برای تحت تاثیر قرار گرفتن صلح و امنیت در منطقه، انجام نگیرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنین تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران کشور بسیار نزدیک و همسایه پاکستان است و معتقدیم که کانال‌های ارتباطی میان دو کشور می‌تواند راهکار رسیدگی به مسائل مشترک باشد.

پیش از این، وزارت خارجه پاکستان  نیز در بیانیه‌ای درخصوص حملات بامداد امروز پنجشنبه به یک روستای مرزی در اطراف سراوان استان سیستان و بلوچستان ایران، با تاکید بر اینکه پاکستان کاملاً به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذارد، اعلام کرد: اسلام آباد همواره بر گفت وگو وهمکاری با تهران درمقابله با چالش‌های رایج از جمله تهدید تروریسم، ادامه خواهد داد.

وقوع انفجار در بخش‌هایی از شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان

احضار کاردار سفارت پاکستان در تهران به وزارت خارجه ایران

کلیدواژه