جدی 30, 1402 20:07 Asia/Kabul
  • ایران: پیوند عمیق رژیم تروریستی صهیونیستی با داعش مشخص است
    ایران: پیوند عمیق رژیم تروریستی صهیونیستی با داعش مشخص است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در سوریه نشان از پیوند عمیق این رژیم با داعش دارد.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه اقدام جنایتکارانه و متجاوزانه صبح امروز رژیم صهیونیستی در حمله به منطقه مسکونی المزه دمشق را که به شهادت چهار تن از مستشاران نظامی‌ ایران و تعدادی از نیروهای محلی منجر شد به شدت محکوم کرد و آن را نقض مکرر حاکمیت و تمامیت سرزمینی سوریه و تشدید حملات متجاوزانه و تحریک آمیز به اهداف مختلف در خاک این کشور دانست.

کنعانی افزود: این اقدام متجاوزانه رژیم اسرائیل گویای عجز و درماندگی این رژیم در میدان نبرد و مبارزه با نیروهای مقاومت در غزه و کرانه باختری در بیش از 100 روز گذشته و تلاش مذبوحانه برای گسترش بی ثباتی و ناامنی در منطقه است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه از دولت‌ها، سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست به اقدامات متجاوزانه، تروریستی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی واکنش صریح داشته و آن را به طور قاطع محکوم کنند.

کنعانی تاکید کرد: مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی دولت سوریه در این کشور حضور دارند، نقش مهمی در کمک به دولت، ارتش و ‌‌ملت سوریه برای مبارزه با تروریسم و کمک به برقراری صلح، ثبات و امنیت پایدار در این کشور در سال های گذشته داشته‌ اند و همچنان دارند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین تصریح کرد: ترور مستشاران نظامی ایران از سوی رژیم صهیونیستی، به روشنی گویای پیوند عمیق و سازمان یافته این رژیم تروریستی با گروه‌های مختلف تروریستی و داعشی در منطقه است.

کنعانی در پایان با بیان اینکه بی‌تردید خون این شهیدان والامقام هدر نخواهد رفت، افزود: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پیگیری سیاسی، حقوقی و بین‌المللی این اقدامات متجاوزانه و جنایتکارانه، حق خود را در پاسخ متقابل به تروریسم سازمان یافته رژیم جعلی-صهیونیستی اسرائیل در زمان و مکان مقتضی محفوظ می‌داند.

در همین حال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در بیانیه ای اسامی مستشاران ایرانی به شهادت رسیده در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه ای در شهر دمشق را اعلام کرد.

سپاه پاسداران در بیانیه خود شهادت حجت الله امیدوار (حاج صادق امیدزاده)، علی آقازاده، حسین محمدی و سعید کریمی را به حضرت ولیعصر (عج )، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی)، خانواده های معظم شهیدان و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

شهادت چهار مستشار ایرانی در حمله رژیم صهیونیستی به دمشق

کلیدواژه