دلو 03, 1402 08:39 Asia/Kabul
  • ماهیت تروریستی اسرائیل در اقدام علیه مستشاران نظامی ایران آشکار شد
    ماهیت تروریستی اسرائیل در اقدام علیه مستشاران نظامی ایران آشکار شد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در پی ترور پنج مستشار نظامی ایران در سوریه، در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت: اقدام تروریستی اسرائیل علیه مستشارن نظامی ایران ماهیت تروریستی این رژیم را آشکار کرد.

رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایات خود روز  شنبه با حمله هوایی به  دمشق (پایتخت سوریه) ، پنج نفر از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران را به شهادت رساند.

شهیدان صادق امیدزاده، علی آقازاده، حسین محمدی، سعید کریمی و محمد امین صمدی؛ شهدای جنایت روز شنبه صهیونیست‌های غاصب بودند.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در نامه به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد ، با یادآوری حمله موشکی رژیم صهیونیستی در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۴ / 30 جدی 1402 که منجر به شهادت پنج مستشار نظامی ایرانی شد، افزود:  این اقدام شنیع بار دیگر ماهیت واقعی تروریستی رژیم اسرائیل، نقش بی ثبات کننده آن در منطقه و خطری که برای صلح و امنیت منطقه و فراتر از آن ایجاد می کند، را آشکار کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از این نامه از شورای امنیت سازمان ملل خواست در انجام وظایف خود بر اساس منشور ملل متحد، اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل و دیگر استفاده غیرقانونی از زور را به شدت محکوم کند، زیرا چنین اقدامات تحریک آمیزی تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

وی تاکید کرد: این رژیم همچنین باید مجبور شود که دیگر فعالیت های بی ثبات کننده خود در منطقه را کنار بگذارد.

وزیر امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران این اقدام شنیع و بزدلانه تروریستی را که با هدف منحرف کردن توجهات از جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین به ویژه غزه انجام می شود، صریحا و قویا محکوم می کند.

وی با بیان اینکه رژیم اسرائیل باید عواقب این اقدامات تروریستی و سایر اقدامات تروریستی خود را علیه مستشاران نظامی ایران متحمل شود، تاکید کرد:  جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق بین الملل و منشور ملل متحد، حق ذاتی خود را برای پاسخ قاطع و متناسب به این گونه اقدامات در زمان و مکان انتخابی خود محفوظ می دارد.

 

کلیدواژه