دلو 03, 1402 13:05 Asia/Kabul
  • تاکید امیرعبداللهیان بر توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی به سوریه
    تاکید امیرعبداللهیان بر توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی به سوریه

وزیر امور خارجه ایران در دیدار نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، بر اهتمام جدی جامعه بین‌المللی برای توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی و نقض تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «حسین  امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که به نیویورک سفر کرده است، در دیدار « گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، با حمایت از تلاش‌های سازمان ملل برای کمک به برقراری ثبات در این کشور، بر عزم‌ جدی جامعه جهانی و همکاری کشورهای منطقه و نهادهای بین‌المللی برای مبارزه قاطع و موثر با پدیده شوم تروریسم، تاکید کرد.

پدرسون نیز از نقش سازنده و مؤثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و کمک به حل و فصل سیاسی بحران در سوریه  از جمله قدردانی و بر ضرورت تداوم نقش آفرینی تهران در هرگونه ابتکار سیاسی تاکید کرد.

در پی اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی، وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه با ارسال نامه ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت اقدام تروریستی اسرائیل ضد مستشارن نظامی ایران ماهیت تروریستی این رژیم را آشکار کرد.

امیرعبداللهیان با یادآوری حمله موشکی رژیم صهیونیستی در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۴ /30 جدی 1402 که منجر به شهادت پنج مستشار نظامی ایرانی شد، افزود، این اقدام شنیع بار دیگر ماهیت واقعی تروریستی رژیم اسرائیل، نقش بی ثبات کننده آن در منطقه و خطری که برای صلح و امنیت منطقه و فراتر از آن ایجاد می کند، را آشکار کرد.

وزیر امورخارجه ایران همچنین در بخش دیگری از نامه خود به دبیر کل سازمان ملل متحد از شورای امنیت این نهاد بین المللی خواست در انجام وظایف خود بر اساس منشور ملل متحد، اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل را محکوم کند، زیرا چنین اقدامات تحریک آمیزی تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

رژیم صهیونیستی سابقه ای طولانی در ترور و کشتار غیر نظامیان دارد و بارزترین نمونه جنایات این رژیم حمله به باریکه غزه و اقدام به نسل کشی مردم این منطقه با انواع تسلیحات و مهمات غیر متعارف و یا ممنوعه است. 

بیش از 108 روز از نسل کشی اسرائیل در باریکه غزه می گذرد و تاکنون افزون بر 25 هزار نفر شامل کودکان و زنان به شهادت رسیده و بیش از 62 هزار نفر نیز زخمی شده اند.

ماهیت تروریستی اسرائیل در اقدام علیه مستشاران نظامی ایران آشکار شد

کلیدواژه