دلو 06, 1402 11:32 Asia/Kabul
  • اسلام آباد: ایران همچنان کشور دوست و برادر پاکستان است
    اسلام آباد: ایران همچنان کشور دوست و برادر پاکستان است

نخست وزیر پاکستان با اشاره به سابقه تاریخی دوستی این کشور با جمهوری اسلامی ایران به ویژه تلاش اسلام‌آباد برای رفع نگرانی‌های امنیتی همسایه خود، گفت: ایران همچنان کشور دوست و برادر پاکستان است.

به گزارش رادیو دری ، "انوار الحق کاکر"  نخست وزیر پاکستان درمصاحبه‌ ای مطبوعاتی گفت: پاکستان همواره در فراز و نشیب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در کنار همسایه و برادر خود ایران ایستاده و هرگز به ماجراجویی‌ها علیه این کشور ملحق نشده است‌.

"انوار الحق کاکر"  نخست وزیر پاکستان افزود: پاکستان در گذشته اقداماتی را برای رفع نگرانی‌های امنیتی ایران از جمله استرداد عناصر تروریستی به تهران انجام داده و اکنون نیز امیدواریم با بهره‌گیری از کانال‌های ارتباطی متعدد بین دو کشور به‌ویژه تقویت همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی قادر به مقابله به چالش‌های مشترک در مرزهای خود خواهیم بود.

نخست وزیر دولت موقت پاکستان گفت:هیچ تقابل راهبردی یا اختلافات اصولی میان دو همسایه (ایران و پاکستان) وجود ندارد.

در همین زمینه «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران به دعوت وزیر امورخارجه ی پاکستان دوشنبه ۲۹ ژانویه (۹دلو) به اسلام آباد پایتخت این کشور سفر می‌کند.

گسترش روابط با همسایگان از جمله پاکستان در زمینه ها مختلف از جمله اقتصادی وامنیتی ،اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

پاکستان با بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز خشکی، پس از عراق دارای طولانی‌ترین مرز مشترک با ایران دارد.

وزارت خارجه ایران: حساب دولت پاکستان از تروریست‌های مسلح جداست

کلیدواژه