واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به اتهامات رژیم صهیونیستی ضد برخی کارکنان "آنروا"
(last modified 1402-11-08T14:01:16+00:00 )
دلو 08, 1402 18:31 Asia/Kabul
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اتهامات رژیم صهیونیستی ضد برخی کارکنان \\\
    واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اتهامات رژیم صهیونیستی ضد برخی کارکنان \\\"آنروا\\\"

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادعاهای رژیم صهیونیستی ضد برخی کارکنان آژانس کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) و همراهی برخی کشورهای عمدتا غربی با این ادعاها را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با محکوم کردن ادعاهای رژیم صهیونیستی ضد برخی کارکنان آژانس کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، این ادعاها را اقدام شرورانه دیگری در تکمیل اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیستی ضد ملت فلسطین دانست.

کنعانی چافی افزود، ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره نقش حمایتی تعدادی از کارکنان آژانس آنروا در عملیات "طوفان الاقصی" صرفاً با هدف توجیه اقدامات محدود کننده این رژیم ضد سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللیِ فعال در باریکه غزه و کرانه باختری و نیز تبرئه رژیم صهیونیستی از ارتکاب جنایت بی‌سابقه و دهشتناک کشتار حدود یکصد و 50 نفر از کارکنان موسسات بین‌المللی از جمله آنروا از آغاز جنگ ضد باریکه غزه در هفتم اکتبر گذشته است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران همچنین اقدام 9 کشور عمدتا غربی در قطع کمک‌های خود به آنروا به بهانه ادعاهای رژیم صهیونیستی ضد کارکنان آژانس آنروا را تأسف‌بار ‌خواند و گفت: چنین واکنشی عملا به معنای پذیرش ادعاهای رژیم جنایتکاری است که براساس حکم صادره توسط دیوان بین‌المللی دادگستری متهم به نسل‌کُشی فلسطینیان است و باید به این دادگاه و افکار عمومی جهان پاسخگو باشد.

کنعانی چافی افزود، اعمال فشار و محدودیت بر فعالیت های بشردوستانه آنروا و یا ممانعت از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردمی که در شرایط دشوار جنگی و در معرض تهدید بالفعل نسل‌کُشی به سر می‌برند، عملا چیزی جز اعلام اعتماد به روایت یک جنایتکار جنگی و متهم به عملیات نسل‌کُشی نیست.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد، شایسته بود کشورها به جای اعلام توقف کمک‌های خود به آنروا، کمک‌های تسلیحاتی خود به رژیم صهیونیستی و حمایت سیاسی از این رژیم جنایتکار را متوقف می‌کردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود، جمهوری اسلامی ایران از تمامی کشورها و ملتهای آزادیخواه و به ویژه کشورهای اسلامی دعوت می‌کند تا در چارچوب بیانیه نهایی نشست اضطراری اخیر سران کشورهای اسلامی، با ایستادگی در برابر این ظلم آشکار، تمامی تلاش های خود را برای تأمین نیازهای مردم مظلوم فلسطین به عمل آورند، تا این اقدام غیرانسانی که هدفی جز تحمیل کوچ اجباری و به شکست کشاندن اراده مردم در باریکه غزه ندارد، ناکام بماند.

در حالی که یکصد و 13 روز از حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه می‌ گذرد و آوارگان فلسطینی در شرایط بسیار سخت و دشواری قرار دارند، برخی کشورهای حامی رژیم اشغالگر صهیونیستی در توطئه‌ای تازه ضد فلسطینیان، کمک مالی به آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل متحد را متوقف کرده اند.

بعد از آمریکا تاکنون هفت کشور دیگر از جمله بریتانیا، آلمان، ایتالیا، کانادا، استرالیا، فنلاند و هلند کمک مالی به این آژانس بین‌المللی را متوقف کردند، اقدامی که با اعتراض فلسطینیان همراه بوده است.

 

کلیدواژه