دلو 12, 1402 13:14 Asia/Kabul
  • معاون کنسولی وزارت امور خارجه ایران: لغو روادید برای گردشگران ۲۸ کشور
    معاون کنسولی وزارت امور خارجه ایران: لغو روادید برای گردشگران ۲۸ کشور

معاون کنسولی وزارت امور خارجه ایران گفت: اتباع ۲۸ کشور از ۴ فوریه/15دلو بدون روادید و صرفا با تهیه بلیط می توانند به ایران سفر کنند.

به گزارش رادیو دری، «علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امورخارجه ایران با اشاره به لغو روادید ایران با برخی کشورها، افزود: وزارت امور خارجه دستور العمل اجرایی مصوبه هیات وزیران درباره لغو روادید یکجانبه با ۲۸ کشور را به دستگاههای مربوطه ابلاغ کرد و بر این اساس اتباع این کشورها که به قصد جهانگردی به ایران سفر می کنند از  ۴ فوریه/15دلو برای سفر به ایران نیازی به روادید ندارند.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: اتباع کشور هند می توانند از مبادی هوایی بدون نیاز به روادید وارد ایران شوند و برای ورود از طریق مرزهای زمینی باید روادید دریافت کنند.

به گفته بیکدلی اتباع ۲۸ کشوری که می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند، شامل عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت، ازبکستان، قرقیزستان، تونس، تانزانیا، موریتانی، زیمبابوه، موریس، سیشل، ژاپن، اندونزی، سنگاپور، ویتنام، کامبوج، برونئی، برزیل، مکزیک، پرو، کرواسی، صربستان، بوسنی و هرزه گوین، بلاروس و هند می شوند.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر به صورت دو جانبه با روسیه لغو روادید برای اتباع دو کشور را صادر کرده بود.

ایران کشوری باستانی با فرهنگی کهن و ژرف به همراه جغرافیایی متنوع و اقلیم های متفاوت از یکدیگر است که چند قومیت با زبان‌ها و آئین های منحصر به فرد را در خود جای داده است.

در دهه های اخیر ایران در زمینه های علمی دوش به دوش کشورهای پیشرفته جهان در  حال حرکت بوده است و هر ساله هزاران نفر از کشورهای همسایه در قالب گردشگر سلامت وارد ایران می شوند.

لغو موقت روادید متقابل برای اتباع ایرانی و عراقی

کلیدواژه