دلو 14, 1402 19:58 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان:حملات به سوریه و عراق ادامه رویکرد اشتباه آمریکاست
    امیرعبداللهیان:حملات به سوریه و عراق ادامه رویکرد اشتباه آمریکاست

وزیر امور خارجه ایران گفت: تجاوزهای اخیر آمریکا ناشی از رویکرد اشتباه این کشور برای حل و فصل مسائل با توسل به نظامی‌گری است.

در پی کشته شدن سه نظامی آمریکایی در پایگاه این کشور در اردن، جنگنده‌های آمریکایی بامداد شنبه مناطقی را در خاک عراق و سوریه بمباران کردند.

براساس اعلام دولت عراق در این حملات، مناطق «عکاشات» و «القائم» در غرب عراق و چند نقطه غیرنظامی در مجاورت این مناطق هدف جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفته است.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» در دیدار «هانس گروندبرگ» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن ضمن محکومیت حملات امروز آمریکا به عراق و سوریه افزود: رویکرد نظامی آمریکا به خصوص حملات نظامی این کشور و بریتانیا ضد یمن و قرار دادن مجدد نام انصارالله در فهرست تروریستی آمریکا، شرایط را پیچیده‌تر و راه‌حل سیاسی را با مشکل مواجه کرده است.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تداوم حمایت این کشور از برقراری صلح و امنیت پایدار در یمن گفت: تلاش‌ها برای برقراری ثبات و امنیت در سراسر منطقه، به  نفع همه کشورهای منطقه خواهد بود.

در این دیدار، هانس گروندبرگ نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن هم  بر ضرورت حل و فصل ریشه‌ای بحران‌های منطقه با استفاده از ظرفیت‌های درون منطقه‌ای  تاکید کرد.

این دومین سفر گروندبرگ به تهران در دو ماه اخیر است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن ۵ نوامبر هم در سفر به تهران با حسین امیرعبداللهیان دیدار و درباره تحولات منطقه و به ویژه موضوع یمن گفت‌وگو و تبادل نظر کرده بود.

امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به تهدید قاطع و فوری است

امیرعبداللهیان: ایران به آمریکایی‌ها هشدار جدی داده‌ است

کلیدواژه