دلو 15, 1402 14:16 Asia/Kabul
  • ایران حملات آمریکا و بریتانیا در یمن را محکوم کرد
    ایران حملات آمریکا و بریتانیا در یمن را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، حملات هوایی و موشکی آمریکا و انگلیس به شهر‌ها و مناطق مختلف در یمن را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه این حملات را نقض مکرر حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض فاحش حقوق بین الملل توسط آمریکا و بریتانیا دانست و گفت: تداوم اینگونه اقدامات خودسرانه، یک ماجراجویی آشکار و تهدیدی نگران کننده برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: ماجراجویی‌های نظامی آمریکا و بریتانیا در حمله نظامی‌ به کشور‌های منطقه ادامه سیاست و رویکرد اشتباه این دو کشور در استفاده از رویکرد نظامی‌گری برای پیشبرد اهداف نامشروع آنان در منطقه است.

کنعانی چافی افزود: این حملات تعارض آشکاری با ادعا‌های مکرر واشنگتن و لندن دارد که اعلام می کنند خواهان گسترش جنگ و درگیری در منطقه نیستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: آمریکا و بریتانیا در تداوم حمایت تمام عیار خود از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، با اقدامات نظامی خود در سطح منطقه، در حال دامن زدن به هرج و مرج، بی نظمی، ناامنی و بی‌ثباتی با هدف ایجاد فضای تنفسی برای این رژیم جنایت پیشه و متهم به نسل‌کُشی فلسطینیان هستند.

کنعانی چافی تاکید کرد: بی تردید جامعه بین المللی برای پاسخگو کردن آمریکا و بریتانیا مسؤلیت دارد.

وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا و بریتانیا با حمایت استرالیا، کانادا، دانمارک، هلند، نیوزیلند و بحرین به یمن حمله کرده‌اند.

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن،  آمریکا و بریتانیا شنبه شب ۴۸ حمله هوایی به استان های صنعا، حدیده، تعز، بیضاء، حجه و صعده انجام داده‌اند.

در همین حال «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به حملات جدید آمریکا و بریتانیا ضد یمن اعلام کرد که عملیات‌ نیروهای مسلح یمن ضد رژیم صهیونیستی تا پایان تجاوز به غزه ادامه خواهد داشت.

ادامه حملات هوایی آمریکا و بریتانیا به یمن

کلیدواژه