دلو 22, 1402 15:56 Asia/Kabul
  • بازتاب راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در رسانه‌های جهان
    بازتاب راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در رسانه‌های جهان

حضور حماسی و پرشکوه مردم از اقشار مختلف در جشن چهل و پنج سالگی انقلاب اسلامی ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه با بازتاب وسیعی در رسانه های جهان داشته است.

به گزارش رادیو دری، شبکه المیادین اقدام به پوشش مراسم کرده است و خبرنگار این رسانه لبنانی از حال و هوای مراسم برای مخاطبان خود گزارش داد.

 

شبکه المسیره یمن نیز در گزارشی درباره مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام کرد که راهپیمایی چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران و دیگر استان‌های ایران آغاز شده است.

 

خبرگزاری العهد نیوز عراق نیز از برگزاری راهپیمایی چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران و دیگر استانهای ایران خبر داد.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس در بازتاب این رویداد گزارش کرد که هزاران ایرانی امروز (یکشنبه) در خیابان‌ها و میدان‌های مهم شهرهای خود که به مناسبت جشن انقلاب شهر خود با پرچم‌ها، بادکنک‌ها و پارچه نوشته‌هایی تزئین شده راهپیمایی کردند.

آسوشیتدپرس گزارش کرد که راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در بحبوحه تشدید تنش‌ها در غرب آسیا به واسطه تداوم جنگ غزه در برگزاری شده است.

این خبرگزاری آمریکایی سپس به طور خاص به راهپیمایی جشن انقلاب در تهران اشاره کرد و نوشت که مردم تهران با تکان دادن پرچم جمهوری اسلامی ایران و حمل پلاکاردهایی که بر روی آن‌ها «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نوشته شده بود، شعار سرمی‌دادند. در برخی نقاط مسیرهای راهپیمایی هم پرچم‌ های آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد.

واشنگتن پست هم در پوشش خبر برگزاری مراسم راهپیمایی چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، نوشت: این مراسم از تلویزیون دولتی ایران پخش شد و نشان می‌داد میلیون‌ها نفر در آن شرکت کردند.

این رسانه آمریکایی گزارش داد: ارتش طیف وسیعی از موشک های خود از جمله موشک‌های بالستیک قاسم سلیمانی و سجیل و ماهواره‌بر سیمرغ را در میدان آزادی به نمایش گذاشت.

شبکه المنار لبنان نیز به پوشش مستقیم مراسم راهپیمایی 22 بهمن و سخنان رئیس جمهور ایران در این مراسم پرداخت.

خبرگزاری سانا سوریه نیز با اشاره به برگزاری جشن چهل و پنجمین سالروز انقلاب اسلامی ایران در تهران و دیگر شهرهای ایران به نمایش دستاوردهای نظامی ایران در حاشیه این مراسم  پرداخت.

 


 

کلیدواژه