دلو 22, 1402 17:12 Asia/Kabul

وزیر امور خارجه ایران برای دیدار با مقامات عالی رتبه سوریه، در صدر هیاتی سیاسی وارد دمشق، پایتخت سوریه شد.

به گزارش رادیو دری،«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در جریان سفر به سوریه به عنوان دومین مقصد از دور تازه سفرهای منطقه‌ای خود با «بشار اسد» رئیس جمهوری و «فیصل مقداد» وزیر امورخارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

سفر رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به سوریه در حالی است که بیش از چهار ماه از آغاز جنایات گسترده رژیم صهیونیستی ضد مردم مظلوم فلسطین در باریکه غزه می گذرد و تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به منظور توقف جنگ و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین در باریکه غزه ادامه دارد.

تمرکز توان و ظرفیت‌های دیپلماسی ایران جهت توقف جنگ در غزه به عنوان کانون بحران در منطقه در کنار تلاش‌های برخی دیگر از کشورها از جمله، آفریقای جنوبی که اخیرا شکایتی را از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرد و منجربه صدور رای موقتی از سوی آن دیوان ضد رژیم جعلی اسرائیل شد، همگی در راستای تاکید بر این مهم هست که جنگ راهکار نیست و باید از طریق دیپلماسی به دنبال حل و فصل تنش‌ها بود.

وزیر امور خارجه ایران پیش از سفر به دمشق با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با وجود کشتار در غزه به هیچ یک از اهداف اعلامی خود دست پیدا نکرده، گفت، منطقه به سمت استقرار ثبات سیاسی در حال حرکت است.

 

کلیدواژه